Kertooko brändisi tarinaa

Kertooko brändisi tarinaa?

Kertooko brändisi tarinaa?

Tällä videolla pohdin brändin tarinan kerronnan merkitystä.

Tapa miten brändit kertovat tarinaa on tullut yhä tärkeämmäksi vakuutellessamme asiakkaillemme, että olemme heidän aikansa ja rahansa arvoisia. Ei ole varmasti yllätys, että Apple on tässä ehdottomasti ykkönen, joka perustuu vahvasti persoonallisuuteen, muistettavuuteen, uskottavuuteen ja tarkoituksellisuuteen. Apple on ilahduttava ja innovatiivinen. Se on ehkä ollut vähemmän innovatiivinen viime vuosina, mutta meidän ihmisten mieliin on syöpynyt tämä mielikuva aikaisemmasta käyttäytymisestä ja teoista.

Koskaan ei ole ollut suuremmat mahdollisuudet tarinan kerrontaan kuin nyt, kaikilla niillä digitaalisilla alustoilla mitä meidän on mahdollista käyttää. Ne ovat moniulotteisempia ja tarjoavat uusia tapoja toteuttaa kaksisuuntaista vuoropuhelua.
Yksi keskeinen osa YouTuben mainetta on tarinan kerronnan merkitys YouTuben sisällöntuottajille. YouTubessa miljoonat fanit vaativat viihdykettä, kiinnostavaa sisältöä, 24/7, joten heidän täytyy olla hämmästyttäviä tarinankertojia.

Ei ole mitään taikanappia millä voisi sitoutua yleisöönsä. Kyse on siitä, että brändi luo syvällisiä oivalluksia yleisöönsä, jotakin mikä saa heillä raksuttamaan ja luomalla siten ideoita ja sisältöä, joka kaappaa mielikuvitusta ja kiinnostusta. Elämme mielenkiintoista ja jännittävää aikaa, sillä mahdollisuus kokeilla on suurempi kuin koskaan. Voidaan sanoa, että markkinoijille tarinan kerronta on jo syöpynyt heidän mieliinsä ja markkinointiviestit sisältävät tarinan kerrontaa.

Se ei ole uusi tekniikka, mutta on osoitettu, että kasvu eri kanavissa on entistä tärkeämpää, sillä juuri tarinan kerronnalla he voivat kommunikoivat. Se on suun kautta tapahtuvaa vaikuttamista sosiaaliseen mediaan. Jos ajattelet vuosia taaksepäin ennen broadcast teknologiaa, me kerroimme tarinoita pubeissa tai nuotion ääressä ja mitä sosiaalinen media on tehnyt – se on laittanut suuremman nuotion ja miljoonat ihmiset istuvat sen ympärillä. Sosiaalinen media on toiminto,
joka hallitsee elämäämme, joka tekee tarinan kerronnasta paljon merkityksellisempää kuin aikoina ennen broadcasteja.

Kertooko sinun yrityksesi tarinaa? Onko brändilläsi tarinaa?

Helpottaakseni brändisi tarinan suunnittelua olen tehnyt pienen apulistan, jonka avulla saat ajatuksia siitä mitä tarinoita voisit brändisi kautta kertoa. Tilaa se sähköpostiisi alhaalta.

Minulla on facebook-ryhmä nimeltä Rakenna Oma Brändisi. Siellä yrittäjät, bloggaajat ja freelancerit jakaa vinkkejä ja tukea.

Liity mukaan ryhmään. Liittyä voit tästä.

Katso myös artikkelini – bloggaa itsellesi brändi

Tästä voit tilata oman apulistasi brändisi tarinankerrontaan.

Lataamalla materiaalin saat jatkossa sähköpostiisi tiedon uusimmista vinkeistäni (ei spämmiä). Aina voit poistua sähköpostilistaltani. Tämä tiedoksi sinulle, ettei tule yllätyksenä

[activecampaign form=52 css=1]

Rakenna Oma Brändisi Facebook -ryhmä

Liity mukaan Rakenna Oma Brändisi Facebook -ryhmään yrittäjille. Ryhmässä sinulla on mahdollisuus oppia markkinoinnista, digitaalisen markkinoinnin työkaluista, automatisoimaan enemmän, säästämään aikaa sekä skaalaamaan liiketoimintaa.

Kommentoi

Shopping Cart
fiFinnish
Scroll to Top