Henkilöbrändäys, bloggaa itsellesi brändi

Henkilöbrändäys – Bloggaa itsellesi brändi

Henkilöbrändäys

Bloggaa itsellesi brändi

Tällä videolla käyn läpi mitä hyötyjä bloggaamisesta on brändillesi.

Jos olet vasta aloittanut yrityksesi ja liiketoimintasi verkossa ja pohdit, että miten saisit menestyksekkäästi saamaan kävijöitä sivustollesi ja laajennettua brändi tietoisuutta ja sitoutumista siihen on vastauksena bloggaus. Näen bloggaamisen olevan verkossa yksi vahvimmista markkinoinnin keinoista, etenkin tarjotessa asiantuntijapalveluita. Bloggaamisen avulla voit tehdä itsestäsi brändin, tarjota asiakkaillesi paljon tarpeellista sisältöä ja samalla kasvattaa omaa asiantuntijuuttasi asiakkaittesi silmissä.

Jakamalla blogissasi asiakkaillesi kohdennettua laadukasta sisältöä saat asiakkaasi seuraamaan ja sitoutumaan sinuun ja yritykseesi. Kun saat yleisösi sitoutumaan sinuun, sinun ei tarvitse tyrkyttää palvelujasi. Potentiaalinen asiakas ajattelee, että jos ilmaiseksi jaat näin hyvää tietoa, niin kuinka hyvää sinulta voikaan saada rahalla.

Asiantuntijablogi ei markkinoi perinteisin keinoin. Se ei toitota, että ”nyt kaikki palvelut -50%” tai kehuskele omia suorituksiaan vaan tekee sisältömarkkinointia. Jakaa hyödyllisiä vinkkejä, artikkeleita, kertoo kokemuksistaan ja laatii kirja-arvosteluita. Asiantuntijabloggaaja ei kerro kaikille miten paljon osaa vaan lukijat jakavat infoasi ja suosittelevat sinua eteenpäin. Se on uskottavampaa kuin oma kehu!

Sisältömarkkinoinnissa jaetaan kaikkea tietoa mahdollisimman paljon eikä pantata. Kun jaat osaamistasi, sinun oma yrityksesi kasvaa.

Hyvää asiakaspalvelua

Asiakaspalvelun näkökulmasta tämähän on hyvää palvelua. Asiakas saa itselleen hyödyllistä infoa ja ei tunne, että hänelle tyrkytetään mitään. Saa rauhassa tutustua sinuun ja palveluihisi. Kun asiakas tuntee tarvitsevansa sinun tarjoamia palveluitasi hän muistaa sinut hyvänä asiantuntijana ja kääntyy puoleesi. Itse palvelun tuottaminen asiakkaallesi tapahtuu varmasti hyvässä hengessä, koska asiakkaasi tietää jo ennakolta mitä on saamassa ja luottaa sinuun. Itselläni on suuri halua auttaa muita ihmisiä ja etenkin pienyrittäjiä. Näenkin tiedon jakamisen suurena hyötynä heille. Ei kaikilla yrittäjillä ole varaa ostaa kalliita asiantuntijapalveluita, mutta ilmaiseksi jaetulla arvokkaalla tiedolla he pystyvät hyötymään suuresti.

Asiakkaiden kanssa keskustelu ja vuorovaikutus blogisi kautta antaa sinulle palautetta asiakkailtasi. Kultaakin arvokkaampaa, tietoa miten voit aina parantaa toimintaasi. Lisäksi asiakkaat kokevat saavansa hyvää palvelua, koska kommunikoit heidän kanssaan ja olet kiinnostunut heidän tarpeistaan.

Miten se raha sitten tulee?

Miten ansaitset sitä mammonaa bloggaamalla? Vaikka bloggaaminen onkin kirjoittamista ja hyvän infon jakamista, niin vaatii se myös paljon muutakin osaamista. Sinulla täytyy olla hyvin suunniteltu strategia takana, miten saat lukijat sivuillesi ja miten saat lukijasta ostajan. Pitää osata rakentaa blogisi hakukoneystävälliseksi ja osata käyttää hakukonemainontaa. Lukijoitasi pitää seurata mistä tulevat, mitä lukevat, miten kauan sivuillasi viihtyvät ja osata analysoida tätä kehittääksesi blogiasi eteenpäin.

Jollakin keinolla sinun tulee saada lukijasi sähköpostiosoite, jotta voit markkinoida sähköpostitse lisää ja muistuttaa olemassa olostasi. Yhtälailla blogisi lisäksi sinun tulee olla aktiivinen sosiaalisessa mediassa. Verkostoidut ja keskustelet muuallakin kuin vain omassa blogissasi tai omissa sosiaalisissa kanavissasi.

Pitää olla tietoinen tämän hetken trendeistä. Mistä puhutaan verkossa juuri nyt, mikä on pinnalla? Jotta osaat julkaista sisältösi juuri oikeaan aikaan. Bloggaaminen on kokeilua mikä toimii ja mikä ei. Kaikkea pitää osata analysoida ja kehittää eteenpäin. Lukijoiden kanssa tulee kommunikoida ja saada vuorovaikutusta, jotta tiedät, oletko matkalla oikeaan suuntaan.

Sisältömarkkinointi on kaikkea muuta kuin tyrkyttämistä vaan asiakkaalle pehmeämpi tapa tutustua tuotteisiisi tai palveluihisi. Sitouttamalla asiakkaitasi sinuun ja yritykseesi luot itsellesi vahvan brändin, jolla on seuraajia.

Katso myös artikkelini – Kertooko brändisi tarinaa

Joko sinä olet liittynyt Rakenna Oma Brändisi facebook-ryhmään? Siellä yrittäjät, bloggaajat ja freelancerit jakaa tukea ja vinkkejä.
Liity mukaan  tästä.

Rakenna Oma Brändisi Facebook -ryhmä

Liity mukaan Rakenna Oma Brändisi Facebook -ryhmään yrittäjille. Ryhmässä sinulla on mahdollisuus oppia markkinoinnista, digitaalisen markkinoinnin työkaluista, automatisoimaan enemmän, säästämään aikaa sekä skaalaamaan liiketoimintaa.

Shopping Cart
fiFinnish
Scroll to Top