Verkkosivustrategia minikurssi

Luo markkinointisisältöä, joka tuo lisää konversioita.

Markkinointisisällön luonti verkkosivuille voi tuntua haastavalta, mutta oikeanlaisella ohjauksella se on paljon helpompaa kuin luuletkaan.

Meidän tulee ymmärtää ketkä meidän potentiaaliset asiakkaat ovat ja mikä on heidän matkansa maksavaksi asiakkaaksi. Tästä käytetään nimeä myyntitunneli.

Mikä on myyntitunneli?

Myyntitunneli on markkinoinnin termi, joka kertoo ostajien matkan. Jotta saadaan potentiaaliset asiakkaat tulemaan ostajiksi, on heitä johdateltava tekemään ostoksia. Yritykset perustavat erilaisia myyntikanavia myydäkseen tuotteita, ottaessaan uusia palveluja käyttöön, rakentaakseen brändiään jne.

Myyntitunneli voidaan perustaa eri tavoilla:
1. Ilmainen sähköpostikurssi, johon liitetään tarkoituksenmukaisia markkinointiviestejä ja palvelun/tuotteen esittelyjä
2. Maksetun median mainoksien avulla liikenteen ohjaamista laskeutumissivuille
3. Orgaanisesti jakaa blogin artikkelit eri sosiaalisen median kanaviin
4. Tuottamalla ääni- tai video-oppitunteja tai luomalla webinaareja, joiden kautta myydä palvelua/tuotetta

No mitä tekemistä myyntitunnelilla on sinun verkkosivujesi suhteen?
Sinun verkkosivustosi on myyntitunneli. Jos uusi kävijä saapuu verkkosivustollesi, niin tulee sinun etusivusi sisältö olla muotoiltu niin, että se saa heidät jatkamaan ostamisen matkalle.

Myyntitunnelin rakentaminen:
Vaihe 1. Luo myyntikanavasi, ota hetki aikaa ja astu asiakkaittesi saappaisiin. Miten aiot saada uuden verkkosivukävijäsi maksavaksi asiakkaaksi?
Vaihe 2. Sinun täytyy rakentaa brändin tietoisuutta
Vaihe 3. Osoita, että olet paras valinta
Vaihe 4. Saa potentiaalinen asiakas ottamaan sinuun yhteyttä tai tekemään ostoksen

KATSO OHJEVIDEO

LATAA VERKKOSIVUSUUNNITTELUUN OMA TYÖKIRJASI

Joko olet liittynyt rakenna oma brändisi facebook-ryhmään, jossa yrittäjät, bloggaajat ja freelancerit jakavat tukea ja neuvoja.

 

Liity mukaan tästä.