Vältä näitä brändäysmokia. Media-assari

En voi korostaa tarpeeksi kuinka paljon on merkitystä laadukkaalla brändin identiteetillä liiketoimintaan. Tämä sisältää kaiken valokuvauksesta, väreihin, logoon ja muihin yritysilmeen elementteihin.

Hyvä suunnittelu rakentaa luottamusta.

Tietoisesti tunnustetaan, että verkkosivujen suunnittelulla, käyntikortilla tai mainoksella on vaikutusta asiakkaan ensivaikutelmaan liiketoiminnastamme. Esimerkiksi etsiessä hammaslääkäriä niin alitajuisesti sulkee pois ne vaihtoehdot, joilla ei ole sivuja päivätty tai ne toimivat huonosti. Tämä osoittaa sen, että alasta riippumatta visuaalinen identiteetin merkitys on valtava.

Tässä on muutamia ansoja mitä kannattaa välttää kun tahdot tehdä brändisi vastaamaan sitä laatua mitä yrityksesi tarjoaa.

Näitä tulee välttää luodessa yrityksesi brändiä.

YRITYSILMEEN VÄHÄTTELY

Yksi suuri virhe mitä yritykset tekevät on yritysilmeen vähättely. Verkkosivuja, esitteitä ja flyereitä ja markkinointimateriaalien suunnittelupalveluja tilataan ilman yhtenäistä yritysilmettä. Yritystä perustaessa leikataan kuluja ja juuri brändäykseen liittyviä kustannuksia vältetään. Tästä huolimatta verkkosivut yleensä toteutetaan ja sitä varten on jo mietittävä mitä niiden tahdotaan viestivän. Mitkä värit kuuluvat brändiisi? minkä tyylisiä valokuvia käytetään? tai millaisilla fonteilla puhuttelet?


OSTAT HALVAN LOGON

On paljon sivustoja, jotka tarjoavat erittäin halpoja logoja ja tämä tuntuu monesta hyvältä tavalta säästää rahaa. Näissä valitettavasti yleensä käy niin, että valmis logo ei vastaa yrityksesi ilmettä, arvoa tai laatua mitä se ansaitsisi. Myöskin sinä tulet ennen pitkää uudelleen suunnittelemaan logosi mikä lisää kustannuksia ja joudut maksamaan samasta palvelusta kahdesti.  Yrityksesi ansaitsee laadukkaan ilmeen mikä vie brändiäsi eteenpäin.


KOITETAAN TOTEUTTAA DIY PERIAATTEELLA

Toki joka yrittäjä tahtoo hallita yrityksensä kaikkia osa-alueita, mutta on parasta kuitenkin keskittyä siihen mitä osaat parhaiten toteuttaa. Olipa se sitten valokuvaus, tapahtuman suunnittelu tai tuotteiden valmistus, sinun tulisi käyttää energiasi siihen. Voit olla vaikka Photoshopin osaaja, mutta brändin suunnittelijat saavat toteutukset vastaamaan liiketoimintaasi parhaalla mahdollisella tavalla.


YRITYSILMEEN VAIHTAMINEN USEIN

Jos olet jatkuvasti uudistamassa yritysilmettäsi radikaalisti, niin se on halu muokkautua trendien mukaan. Tahdot rakentaa yhden brändin, joka on ajaton ja ei vaadi jatkuvaa uudistautumista. Pitämällä kiinni yhdestä brändistä luot yhtenäisen brändin, joka heijastaa välittömästi luottamusta asiakkaissa ja kannattajissa ja lisää muistettavuutta.


LIIAN VAUHDILLA PROSESSIN LÄPI

Vaikka olisit aivan ällikällä lyöty yrityksesi kasvusta jo alkuvaiheessa, niin suosittelen silti ettet ota brändin rakentamisen prosessia kevyesti. Ota aikaa ja investoi, määrittele visiosi brändisi taakse ja löydä liiketoimintasi tarkoitus. Nämä yksityiskohdat kuvastavat suunnittelijalle aidon liiketoimintasi ja sinulle syntyy brändi, joka sopii täydellisesti vain sinulle. Ottamalla aikaa tähän vältyt mahdolliselta uudelleen brändäykseltä tulevaisuudessa tai nykyisen brändin halveksinnalta.

Jos tuli halpa logo vaihtoehto mistä jo edellä mainitsin niin sinä ja myös suunnittelijasi ei todennäköisesti sijoittanut riittävästi aikaa sinun brändiisi. Haluat välttää tilannetta, jossa jäät yksin brändisi yritysilmeen kanssa mikä on hämmentävä tai ei tunnu heijastavan visiotasi.


MITEN VÄLTTÄÄ NÄITÄ SUDENKUOPPIA

Paras tapa välttää näitä yleisiä virheitä on ottaa kunnolla aikaa brändisi suunnitteluun. Koita pohtia mikä tekee sinun yrityksestäsi ainutlaatuisen sekä määrittele sen tarkoituksen. Kun sinulla on hyvä näkemys tästä niin palkkaa ammattitaitoinen suunnittelija, joka luo kasvot sinun brändillesi ja auttaa rakentamaan yhtenäisen yritysilmeen.

Liity Rakenna Oma Brändisi Facebook-ryhmääni ?https://www.facebook.com/groups/rakennaomabrandisi/

media-assari_allekirjoitus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *