Kuvat

13 bloggausvirhettä

Yleiset bloggausvirheet

Tällä videolla jaan 13 ohjetta, joilla voit välttää yleiset bloggausvirheet. joita useimmat aloittelijat tekevät ja vinkkejä siihen, kuinka voit nämä virheet välttää.

Blogit voivat auttaa ohjaamaan liikennettä verkkosivustollesi, muuttamaan liikenteen liideiksi, luomaan auktoriteettia toimialallasi ja viime kädessä kasvattamaan yritystäsi. 

Suurin osa blogin liikenteestä ohjataan orgaanisesti – toisin sanoen kuluttajat etsivät jotain hakukoneelta ja klikkaavat blogiisi, jos se vastaa heidän etsimäänsä aihetta. Yleisösi huomiosta kilpailee kuitenkin paljon yrityksiä, joten on tärkeää välttää yleiset bloggausvirheet erottautuaksesi eduksesi.

 

1. Luo blogi-tekstejä, jotka palvelevat yrityksen suurempaa tavoitetta

Bloggausvirhe: Ajattelet ideoita, jotka kiinnostavat vain sinua.

Vaikka itse voit lukea ja lukea uudelleen blogin viestejä julkaistuasi ne, et ole blogikirjoitusten ainoa lukija.

Kun aloitat bloggaamisen, ideoita tulee sinulle satunnaisesti – suihkussa, juostessa tai ajaessasi autolla. Vaikka ideat voivat tulla sattumanvaraisina blogiasi varten, itse ideoiden ei tulisi koskaan olla sattumanvaraisia. Vain siksi, että se on hyvä idea yleensä – tai jotain, joka kiinnostaa sinua henkilökohtaisesti – ei tarkoita, että se olisi hyvä idea yrityksellesi.

Ratkaisu: Kohdista blogijulkaisut yrityksen kasvutavoitteisiin.

Syy, sinun bloggaamiselle on ratkaista kohdeyleisösi ongelmia ja viime kädessä kasvattaa yritystäsi. Joten kaikkien blogijulkaisuiden ideoiden pitäisi auttaa palvelemaan näitä kasvutavoitteita.

Pohdi mikä on yrityksesi se suurin tavoite tai tavoitteet. Pohdi mitkä tavoitteet sinun on saavutettava, ja mitä ideoita sinulla on niiden saavuttamiseksi.

 

2. Kirjoita kuin puhuisit.

Bloggausvirhe: Kirjoituksesi on liian jäykkää.

Blogin kirjoittaminen on hyvin erilaista kuin aikakausilehden kirjoittaminen. Aikakauslehden kirjoitustyyli ei ole kirjoitustyyli, joiden lukemisesta ihmiset nauttivat blogissa.

Bloggausvirheet | naistenlehtien kirjoitustyyli

Bloggausvirheet | naistenlehtien kirjoitustyyli

Rehellisesti sanottuna: Suurin osa julkaisusi näkevistä ihmisistä ei aio lukea koko juttua. Jos haluat pitää heidät kiinnostuneena, sinun on pakotettava heidät jatkamaan lukemista kirjoittamalla tyylillä, joka on vaivatonta lukea.

Ratkaisu: Yritä kirjoittaa tekstejä, jotka tuntuvat miellyttäviltä.

On hyvä olla keskustelevampi kirjoittaessasi. Mitä lähestyttävämpi kirjoituksesi on, sitä enemmän ihmiset nauttivat sen lukemisesta. Ihmiset haluavat tuntea olevansa tekemisissä todellisten ihmisten kanssa, ei robottien kanssa.

Joten löysää kirjoitustasi. Päästä irti jargoniasta. Se miten oikeat ihmiset puhuvat – on sitä mitä oikeat ihmiset haluavat lukea.


3. Näytä persoonallisuuttasi; älä kerro sitä.

Bloggausvirhe: Luuletko, että ihmiset välittävät sinusta bloggaajana.

Se kuulostaa kamalalta, mutta on totuus: Kun ihmiset aloittavat bloggaamisen, he ajattelevat, että heidän yleisöänsä kiinnostaa luonnostaan ​​heidän tarinat ja kiinnostuksen kohteet, mutta niin ei ole. Kukaan ei ole kiinnostunut sinusta ja kokemuksistasi. Ihmiset välittävät enemmän siitä, mitä voit opettaa heille.

Ratkaisu: Jaa persoonallisuuttasi hämärtämättä aihetta.

Vaikka ihmiset eivät välitä siitä, että kirjoitat julkaisun, sinä voit kuitenkin jakaa omaa persoonallisuuttasi blogijulkaisuihin ja saat lukijat tuntemaan olonsa mukavammaksi. Kuinka teet sen, on täysin sinusta kiinni. Jotkut ihmiset haluavat hauskuuttaa vitseillä ja toisilla on tapana jakaa hyvin realistisia julkaisuja arjesta.

Lisätäksesi persoonallisuutta omaan kirjoitukseesi, yritä etsiä tapoja suhtautua lukijoihisi kirjoittamassasi aiheesta – kirjoita kuin hengailisit lukijan kanssa ja keskustelisit hänen kanssaan. Tee julkaisusi sävystä henkilökohtainen, hyväksyttävä ja kiinnostava, aivan kuten olisit kasvokkain keskustelemassa.


4. Ota esiin pointtisi uudestaan ​​ja uudestaan.

Virhe: Et toimi johdonmukaisesti vaan poikkeat.

Vaikka sinua kehotetaan antamaan oman persoonallisuutesi loistaa kirjoittaessasi, älä väärinkäytä tätä. Liian monet henkilökohtaiset ​​kokemukset, hautaavat pointin, jonka yrität tehdä.

Älä pohdi kuitenkaan liikaa näitä. – lukijat eivät istu edessäsi, mikä tarkoittaa sitä, että et voi taata, että sinulla on heidän jakamaton huomionsa. He voivat (ja tulevat) pomppimaan artikkelista toiseen, jos menettävät kärsivällisyyden.

Ratkaisu: Vahvista toistuvasti väitteesi.

Vahvista väite artikkelin jokaisessa osassa, jotta kirjoituksesi eivät menetä yleisöäsi. Parhaat blogijulkaisut pohjautuvat kattavaan asiaan jota jaetaan pienissä osissa alusta loppuun vähitellen.


5. Aloita kapealla aiheella

Virhe: Aiheesi ovat liian leveät.

Kun ihmiset alkavat blogata, he yleensä haluavat kirjoittaa todella suurista aiheista, kuten:

”Kuinka tehdä sosiaalisen median markkinointi”

”Yrityksen parhaat käytännöt”

”Kuinka ansaita rahaa Internetissä”

Tämänkaltaiset aiheet ovat aivan liian laajoja. Koska näissä aiheissa on niin paljon yksityiskohtia ja vivahteita, on todella vaikeaa tehdä hyvää työtä niihin vastaamiseen. Lisäksi tarkemmat aiheet houkuttelevat yleensä pienempiä, kohdennetumpia yleisöjä, jotka ovat yleensä korkealaatuisempia ja todennäköisemmin muuntuvat liideiksi ja asiakkaiksi.

Joten, jotta saat mahdollisimman lyhyen ja pitkän aikavälin hyödyt bloggaamisesta, sinun on rajattava aiheitasi.

Ratkaisu: Aloita selkeällä, ytimekkäällä idealla.

Idea ei ole kuitenkaan lopullinen – se on vain konkreettinen kulma, jonka avulla voit pitää kirjoitustasi oikealla radalla. 


6. Käytä tiettyä tyyliä, luo raamit ja käytä otsikoita.

Virhe: Kirjoituksesi on ajatuksesi virtaa.

Joskus kun saa oikein hienon idean, josta olet innoissasi, on todella houkuttelevaa vain istua alas ja antaa tekstin vain tulla. 

Tietoisuuden virta-kirjoitustyyli ei oikeastaan ​​ole hyvä tyyli blogijulkaisuille. Useimmat ihmiset vain silmäilevät blogijulkaisusi, eivät välttämättä lue, joten se on järjesteltävä todella hyvin, jotta se tapahtuu.

Ratkaisu: Rakenna blogiisi malli, rajat ja osiot.

Ensimmäinen asia, jonka sinun pitäisi tehdä, on valita, minkä tyyppisen blogijulkaisun aiot kirjoittaa. Onko julkaisu kuin ohjekirja? Listapohjainen julkaisu? SlideShare-esitys?.

Voit kirjoittaa blogiviestien rajat luomalla ensin luettelon ideoista, jotka haluat lukijoidesi saavan julkaisustasi. Sitten hajottaa ideat suurempiin otsikoihin. Kun lisäät osion otsikon muutaman kappaleen välein, blogistasi tulee helpompaa ja miellyttävämpää lukea. (Ja plus, otsikkoteksti avainsanoilla on hyvä hakukoneoptimoinnille.) Kun lopulta kirjoitat, sinun tarvitsee vain täyttää nämä osiot.


7. Tue viittauksilla ja tutkimuksillasi julkaisuihin tekemiäsi väitteitä.

Virhe: Et käytä todistettavia tietoja.

Oletetaan, että kirjoitan blogitekstin, miksi yritysten pitäisi harkita Instagramin käyttöä markkinoinnissa. Kun esitän tämän väitteen, kumpi on vakuuttavampaa?

”Näyttää siltä, ​​että yhä useammat ihmiset käyttävät Instagramia nykyään.”

”Instagramin käyttäjäkunta kasvaa huomattavasti nopeammin kuin sosiaalisten verkostojen käyttö yleensä Yhdysvalloissa. Instagram kasvaa 15,1% tänä vuonna, kun koko sosiaalisen verkoston sektorin kasvu on vain 3,1%.”

Jälkimmäinen, tietysti. Argumentit ja väitteet ovat huomattavasti vakuuttavampia, kun ne perustuvat dataan ja tutkimukseen. Markkinoijana meidän ei tarvitse vain vakuuttaa ihmisiä olemaan puolellamme asiasta – meidän on vakuutettava heidät toimimaan. Tietopohjainen sisältö kiinnittää ihmisten huomion tavalla, jota joustavat väitteet eivät tee.

Ratkaisu: Käytä tutkittua tietoa argumenttien tukemiseen.

Jokaisessa hyvässä tarinassa tarjoat pääargumentin ja luot todisteet. Voit käyttää tietoja blogiviestissä esitelläksesi pääväitteesi ja osoittaaksesi, miksi se on merkityksellistä lukijoillesi, tai todistaaksesi siitä koko viestin rungossa.


8. Kun visioit muiden ideoista, mainitse ne.

Virhe: Sisältösi on plagiointia.

Plagiointi ei toimi milloinkaan ja ei myöskään yrityksesi blogissa.

Lisäksi, jos joudut varastamaan muiden ihmisten sisältöä, Google saattaa rangaista sivustosi – mikä voi olla iso isku yrityksesi blogin orgaaniselle kasvulle.

Ratkaisu: Anna krediittiä, sille kenelle se kuuluu


9. Editoi julkaisuasi 30 minuuttia.

Bloggausvirhe: Luulet olevasi valmis, kun kirjoittaminen on valmis.

Useimmat ihmiset tekevät sen virheen, etteivät muokkaa kirjoitustaan. Se kuulosti niin hyvältä heidän päässään kirjoitettaessa, että lukemisen on oltava hienoa … eikö niin?

Ei, se tarvitsee edelleen muokkaamista. Ja ehkä jopa paljon.

Ratkaisu: Et koskaan tule katumaan oikolukuihin käytettyä aikaa.

Kaikkien täytyy muokata kirjoitustaan ​​- jopa kokeneimmat kirjoittajat. Useimmiten ensimmäiset luonnoksemme eivät ole kovin hyviä. Joten käytä julkaisusi muotoiluun tarvittava aika.


10. Jossain vaiheessa, vain julkaise!

Bloggausvirhe: Yrität tehdä kaikista julkaisuista täydellisiä.

Blogisi ei koskaan tule olemaan täydellinen. Ei koskaan.

Aina on enemmän asioita, joita voit tehdä parantaaksesi julkaisujasi. Lisää kuvia. Parempi sanamuoto. 

Ratkaisu: Parempi julkaista ja päivittää kuin lykätä täydellisyyttä odottaen.

 

11. Bloggaa johdonmukaisesti julkaisukalenterin avulla.

Bloggausvirhe: Et kirjoita blogia johdonmukaisesti.

Tähän mennessä olet todennäköisesti kuullut, että mitä useammin kirjoitat blogia, sitä enemmän liikennettä saat verkkosivustollesi – ja enemmän tilaajia ja liidejä tuotat julkaisuistasi. Mutta tärkeämpää on, että bloggaat johdonmukaisesti. Jos julkaiset viisi viestiä viikossa ja sitten vain yhden tai kaksi seuraavien viikkojen aikana, on vaikeaa muodostaa yhtenäinen tapa. Ja epäjohdonmukaisuus voi todella hämmentää seuraajia.

Sen sijaan yritykset sitoutuvat julkaisemaan säännöllisesti laadukasta sisältöä blogeissaan, ja niillä on tapana saada suurin hyöty verkkosivustojen liikenteestä ja viittauksista – ja nämä tulokset maksavat ajan myötä itsensä takaisin.

Johdonmukaisuuden luomiseksi tarvitset konkreettisemman suunnitelman.

Ratkaisu: Aikatauluta ja julkaise blogijulkaisuja johdonmukaisesti.

Hyödynnä sitä päästäksesi tapaan suunnitella blogiisi liittyviä aiheita etukäteen, julkaista johdonmukaisesti ja jopa ajastaa julkaisusi etukäteen, jos huomaat, että sinulla on ollut erityisen tuottava viikko.

12. Keskity orgaanisen liikenteen pitkäaikaisiin etuihin.

Bloggausvirhe: Keskityt analytiikassasi seuraamaan välitöntä liikennettä.

Sekä aloittelijat että edistyneet bloggaajat ovat syyllistyvät tähän blogivirheeseen. Jos tarkastelet vain välitöntä liikennettä (sähköposti tilaajien liikennettä, RSS-syötteitä ja jakoja), blogin kestävän arvon todistaminen on vaikeaa. 

Kun markkinoijat, jotka ovat vasta aloittamassa yritysblogien perustamisen, näkevät, että heidän blogiviestinsä eivät tuota uutta liikennettä muutaman päivän kuluttua, monet heistä turhautuvat. He ajattelevat, että heidän bloginsa epäonnistuu, ja lopulta he luopuvat siitä ennenaikaisesti.

Ratkaisu: Sen sijaan, että keskittyisit lyhytaikaisen liikenteen äkilliseen vähentymiseen, keskity sen sijaan orgaanisen liikenteen kumulatiivisiin mahdollisuuksiin. Sinun on vain annettava sille hetki aikaa.

Auttaaksesi ohjaamaan tätä pitkäaikaista liikennettä, varmista, että kirjoitat blogitekstejä, joilla on pysyvämpi merkitys. Näitä viestejä kutsutaan ”ikivihreiksi” blogiviestiksi: Ne ovat merkityksellisiä vuosi toisensa jälkeen, ja ne tarvitsevat ylläpitoa vähän tai ei ollenkaan ja ovat arvokkaita.

Ajan myötä, kun kirjoitat enemmän ikivihreää sisältöä nämä julkaisut ovat lopulta vastuussa suuresta osasta blogiliikennettä.

 

13. Lisää ”Call to action” blogiisi ja perusta sähköpostilista

Bloggausvirhe: et kasvata seuraajien määrää

Kun aloitat bloggaamisen, on helppo unohtaa, että bloggaaminen ei ole vain uusien kävijöiden saamista blogiisi. Yksi bloggaamisen suurimmista eduista on, että se auttaa sinua kasvattamaan jatkuvasti sähköpostilistaa ja joille voit jakaa uutta sisältöäsi. Joka kerta, kun julkaiset uuden blogin, tilaajat antavat sinulle liikenteen ensimmäisen sysäyksen – mikä puolestaan ​​johtaa näiden viestien pitkäaikaiseen menestykseen. Avain merkittävien liiketulosten (liikenne, liidit ja lopulta asiakkaat) saamiseen alkaa kaikki lisääntyvistä tilaajista.

Ratkaisu: Lisää call to action eli toimintakehoite- ja sähköpostiuutiskirje

Brändikauppa

media-assari_allekirjoitus
Kuinka tallentaa kuvat Canvasta suoraan Mailchimpiin

Kuinka tallentaa Canvan kuvat suoraan MailChimpiin

Kuinka tallentaa Canvan kuvat suoraan MailChimpiin?

MailChimp on loistava työkalu uutiskirjeiden tekoon. Mailchimpin käytössä pystyt myös hyödyntämään Canvaa. Canvassa voit suunnitella uutiskirjeesi kuvat ja ladata ne suoraan Canvasta MailChimpiin.

Mene Canva ohjelmaan osoitteeseen: http://www.canva.com

Canva suunnittelumallit

Canvan suunnittelumallit

Suunittele ensin kuvasi. Voit käyttää valmista mallipohjaa, muokata siihen tekstiä, taustan ja elementtejä.

Canva | muokkaa teksti

Canva | Muokkaa valmiin mallipohjan teksti


Canva | valmis kuva

Canva | Valmis kuva

Jukaise sitten valmis kuva oikealta ylhäältä Lataa napista. Valitse alasvetovalikosta kohta MailChimp.

Canva Kuinka haluat julkaista

Canva | Kuinka haluat julkaista suunnittelumallin


Canva | Julkaise MaillChimpissä

Canva | Julkaise suunnittelumalli MaillChimpissä

Muodosta yhteys MailChimpiin.

Canva | Connect to MailChimp

Canva | Yhdistä Canva MailChimpiin

Siirry sitten MailChimp ohjelmaan ja valitse template. Tai tee uusi template.

MailChimp | Valitse template

MailChimp | Valitse template

Siirry sitten Content Studioon oikealta ylhäältä Content napista.

MailChimp | Siirry Content Studioon

MailChimp | Siirry Content Studioon Content napista

My Files  kohdasta löydät tiedostosi ja sinne on ilmestynyt Canvassa tekemäsi kuva. Näin kätevästi siis tuot Canvan kuvat MailChimpiin.

MailChimp | tiedostosi

MailChimp | Tiedostosi eli My Files

Brändikauppa

media-assari_allekirjoitus
Kuinka selkiyttää Etusivu

Kuinka selkiyttää verkkosivujen Etusivu

Onko verkkosivujesi Etusivu yhtä sotkua? Kuinka voisit selkiyttää Etusivuasi? Oman yrityksemme omistajina voimme helposti tarttua liikaa yksityiskohtiin ja antaa liian paljon tietoa. Sinusta tuntuu, että kaikki jakamasi tieto on tärkeätä, joka johtaa sotkuun verkkosivuillesi. Laitat pitkiä tekstikappaleita, jotka saavat kävijät klikkaamaan pois verkkosivuilta.

On tehty monia tutkimuksia, jotka kaikki viittaavat samaan johtopäätökseen: Ihmiset päättävät 3–5 sekunnissa, jatkavatko he verkkosivujen tarkastelua vai siirtyvätkö toiselle sivustolle. Tämä tarkoittaa, että ihmiset tekevät nopeita päätöksiä verkkosivustostasi ja rehellisesti sanottuna, heillä ei ole aikaa tai energiaa lukea paljon tekstiä verkkosivustollasi.

Luot itse asiassa enemmän esteitä asiakkaallesi, kun lukemisen sijaan, heidän tulisi ostaa sinulta tai ottaa yhteyttä.

Selkiytä Etusivu

Selkiytä Etusivu

 

5 tapaa poistaa turha teksti etusivultasi

1. Leikkaa tekstit puoliksi ja leikkaa sitten vielä uudelleen puoliksi

Vaikka saatat ajatella, että verkkosivustosi tarvitsee 100 prosenttia sisällöstäsi, etusivu toimii 100 prosenttia paremmin, kun typistät sisältösi noin neljännekseen siitä, mitä alun perin ajattelit olevan.

Näin jätät vain tärkeimmät tiedot.

2. Arvolupaus

Ihmiset haluavat sen sijaan nähdä nopeita, tiiviitä lausuntoja yrityksestäsi. Sisällytä selkeä, ytimekäs, yhden lauseen lause, mitä teet, mikä tekee sinusta erilaista ja miten tuotteestasi tai palvelustasi hyötyy asiakas tai asiakas.

Katso toinen videoni-arvolupaus

3. Poista merkityksettömät navigointivälilehdet

Monet yritykset heittävät kaikki sivunsa ylhäällä olevaan navigointiin, jättäen katsojan itse selvittämään, mitä tehdä, minne mennä ja kuinka selata sivustoa.

Navigointivälilehtien tulisi keskittyä tärkeimpiin asioihin. Tämä tekee etusivusta heti selkeämmän ja toimivamman. Muut vähemmän tärkeät sivut (kuten useimmiten kysytyt kysymykset, avoimet työpaikat jne.) kannattaa sijoittaa alatunnisteeseen.

Hyvä nyrkkisääntö on leikata tärkeimmät navigointivälilehdet noin kuuteen tai vähempään. Tämä auttaa ohjaamaan kävijöitä sinne mihin tahdomme.

4. Pidä palautteet lyhyinä

Asiakaspalautteet ovat hyvin tärkeä osa verkkosivujasi, mutta niidenkin on oltava lyhyitä. Samat säännöt koskevat brändisi esittelyä. Suurimmalla osalla ihmisistä ei ole aikaa lukea pitkiä arvosteluita.

Jokaisen verkkosivullesi lisäämän suosituksen tulisi keskittyä vain yhteen teemaan, hyötyyn tai ideaan. Yksi konkreettinen ja mieleenpainuva kohta todennäköisemmin saa potentiaalisen asiakkaan huomion tai vaikuttaa asiakkaan ostopäätökseen.

5. Tee toimintakehoituksista yksinkertaisia ​​ja selkeitä

Toimintakehotus on painike tai linkki, joka kertoo verkkosivustollesi laskeutuvalle henkilölle tarkalleen, mitä seuraavaksi hänen tulisi tehdä. Tämä painike saattaa olla esimerkiksi jonkin tarjouksen alla, ja se voi olla esimerkiksi “Varaa nyt” tai “Ota yhteyttä”.

Vaikka toimintakehotus on yksi verkkosivuston tärkeimmistä osista, haluat varmistaa, että käytät sitä tehokkaasti etkä tee siitä liian monimutkaista. Mitä enemmän sanoja tai ohjeita käytät, sitä hämmentävämpi se on lukijallesi.

Määritä, mihin toimintakehoituksesi tulee verkkosivullesi, kysy itseltäsi, mikä on verkkosivustosi lopputavoite. Tahdotko, jonkun ottavan sinuun yhteyttä? Mikä tahansa se on, varmista, että se on selkeästi havaittavissa ja tunnistettavissa verkkosivullasi.

Brändikauppa

media-assari_allekirjoitus
Kuinka sitouttaa Intagram yleisö

Kuinka sitouttaa yleisö Instagram tarinoihin?

Kuinka sitouttaa yleisö Instagram tarinoihin?

Tällä videolla kerron neljä helppoa tapaa luoda Instagram Stories -sisältöä, joka sitouttaa Instagram yleisösi.

Näin sitoutat Instagram yleisön

Vinkki1. Anna katsojille enemmän nähtävää 1 sekunnin videoleikkeiden avulla kuvien sijaan

Delmondo’s Instagram Stories Benchmarks 2018 -tutkimuksessa (https://delmondo.co/free-report-instagram-stories-benchmarks-for-2018/) havaittiin, että keskimäärin enemmän käyttäjiä poistuu ensimmäisestä ja viimeisestä Instagram-tarinakehyksestä kuin missään muussa osassa jaettua sisältöä.

Luo siis 15 sekunnin video käyttämällä 1 sekunnin videoleikkeiden sarjaa. Tämä auttaa yritystäsi erottumaan muiden tuottamista Instagram-tarinoista.

Koska tällainen nopeatempoinen video toistetaan automaattisesti pidempään, se voi olla houkuttelevampi kuin pelkästään staattinen kuva tai teksti. Toinen tapa pitää yleisösi katsomassa tarinaasi on sijoittaa houkuttelevimmat kuvat videosi alkuun. Yhdistele kuvia ja videoita.

Pro-vinkki: Kokeile jakaa 15 lyhyttä kulissien takana olevaa leikettä siitä, kuinka tuotteesi on valmistettu, tai näytä se toiminnassa 15 eri taustalla.

2. Lisää interaktiivinen kysely, jonka avulla Instagram-tarinan katsojat vastaavat nopeasti kysymyksiin

Brändättyjen Instagram-tarinoidesi ei tarvitse olla tuotemainoksia, jotta ne olisivat tehokkaita. Luova ja vuorovaikutteinen sisältö, vetää katsojia puoleensa ja pakottaa heitä tutustumaan tuotteeseesi tai jakamaan sivuasi.

>>Tällä videolla näytän, kuinka toteutat kyselyn Instagram tarinaan

Jos haluat käyttää kyselyä tarinassa, aloita keksimällä kysymys, johon kohdeasiakas todennäköisesti osallistuu. Esimerkiksi sisustusyritys voi jakaa kaksi kuvaa uusitusta tilasta ja kysyä kumpaa yleisö suosii. Kysely ei ole vain helppo tapa jakaa pysäyttävää sisältöä katsojien kanssa, mutta se on myös hienovarainen tapa näyttää työsi ilman, että se tuntuu liikaa mainostamiselta.

Kuinka sitoutta yleisö Instagram tarinoihin? | Interaktiivinen kysely

Kuinka sitouttaa yleisö Instagram tarinoihin? | Interaktiivinen kysely

Instagramin mukaan 60% tarinoista katsellaan äänen ollessa päällä, joten optimoi sisältösi äänen katselua varten. Muista, että Instagram-kyselytarra peittää osan tarinastasi, joten asettele kuviasi sen mukaan.

Varmista, että käytät värejä ja fontteja, jotka parhaiten kuvaavat brändiäsi, ja yritä pysyä samassa ulkoasussa, jokaisessa tarinassasi. Johdonmukaisuus auttaa vahvistamaan brändisi läsnäoloa ja antaa kuluttajille tiedon mitä odottaa.

Interaktiivinen tarina-kysely on nopea ja helppo tapa jakaa sisältöä, joka on houkuttelevampaa kuin pelkkä staattinen kuva tai teksti.

3.  Vakuuta superfanien luomilla Instagram-tarinoilla

Mikä on tehokkaampaa kuin alennusmyynnin tai uuden tuotesarjan esittely? Esittely asiakkaiden suhtautumisesta tuotteeseesi tai palveluusi. Onnelliset asiakkaat voivat olla parhaimpia brändisi lähettiläistäsi.

Uudelleen jakamalla sitä mitä seuraajasi julkaisevat on hieno tapa osoittaa tuotteesi tai palvelusi toiminnassa ja samalla esitellä tyytyväisiä asiakkaita. Onko sinulla hyviä arvosteluja Facebook-sivullasi tai mese viesteissäsi? Esittele niitä tarinassasi, jotta brändisi menestys pysyy mielessä nykyisten ja potentiaalisten asiakkaiden kanssa.

Asiakkaiden esittelemiseksi sinun on ensin pyydettävä tuotteitasi tai palveluasi käyttäviä asiakkaita merkitsemään sinut heidän tarinaansa. Varmista tietysti, että sinulla on käyttäjän lupa ennen uudelleenlähetystä ja kerro kenen kuvat tai videot ovat.

Pro-vinkki: Jos haluat jakaa asiakkaan julkaisun tarinasi, napauta paperilentokuvaketta hänen julkaisussaan ja noudata ohjeita.

4. Palkitse Instagram-tarinojen katsojat kylkiäisillä

Lahjat osoittavat uskollisuuttasi, auttavat luomaan suhteita ja luomaan bränditietoisuutta nykyisten asiakkaiden kanssa. Niiden avulla kiinnostuneet asiakkaat voivat myös kokeilla tuotetta tai palveluasi ilman suurta sitoutumista.

Pro-vinkki: Käytä tätä keinoa mainostaaksesi tulevia tuotteita tai jakaaksesi tiedon uudesta ominaisuudesta, jonka lisäät tuotteeseesi tai palveluusi.

>> Canvatutoriaali Instagram tarinoista

Brändikauppa

Kuinka teet diagrammeja Canvalla

Kuinka teet diagrammeja Canvalla

Tässä julkaisussa näytän kuinka teet diagrammeja Canvalla. Canvan avulla pystyt toteuttamaan helposti erilaisia esityksiä. Joskus voi olla tarve havainnollistaa asioita diagrammien avulla.

Canva löytyy osoitteesta http://www.canva.com

Hae ensin esitys mallipohja Canvasta.

Canva | esitys mallipohja

Hae esitys mallipohja

Valitse mallipohja. Klikkaa vasemmalta elementit.

Canva | elementit

Klikkaa elementit

Valitse sitteen kaaviot. Valittavana on erilaisia diagrammeja: pylväs- ja ympyrädiagrammeja, viivakaavioita, rengaskaavioita, graafeja yms.

Canva | Kaaviot

Canvan erilaisia kaaviotyyppejä

Kun olet valinnut mieleisen kaavion, voit muokata sen arvoja ja ulkonäköä. Kun kaavio on halutunlainen, voit ladat esityksen oikealta ylhäältä.

 

Canva esityksen lataaminen

Canva esityksen lataaminen

Esityksen voi ladata haluamassaan muodossa. Valittavana on png, jpg, pdf.

Canva esityksen lataaminen | tiedostomuodot

Canva esityksen lataaminen | tiedostomuodot

Brändikauppa

media-assari_allekirjoitus
mitä lisätä verkkosivujen alatunnisteeseen

Mitä lisätä verkkosivujen alatunnisteeseen

Tässä julkaisussa jaan vinkkejä mitä kannattaa sisällyttää verkkosivujen alatunnisteeseen. Puhutaanpa verkkosivustosi aliarvioidusta osasta: alatunnisteesta! Koska se on sijoitettu aivan alas, se jää usein huomiotta, kun mietit verkkosivustostrategiaasi. Todellisuudessa tämä osa voi itse asiassa olla yksi hankalimmista verkkosivujesi osista. Miksi? Koska alatunniste näkyy verkkosivustosi jokaisella sivulla, joten kaikki siihen lisäämäsi on taatusti näkyvissä!

PLUS, kun verkkosivun sisältö ja koodi ilmestyvät jokaiselle sivulle, hakukoneet näkevät kyseisen sivustosi osan yhä uudelleen ja priorisoivat näitä tietoja enemmän kuin muita tietoja. Tämän ansiosta alatunnisteesi on mahtava paikka parantaa sijoitustasi Googlessa ja muissa hakukoneissa!

Tässä  jaan tiettyjä elementtejä, jotka sinun tulisi lisätä alatunnisteeseesi varmistaaksesi, että tämä tärkeä osa verkkosivustollasi toimii sinulle!

Tässä on mitä sinun olisi hyvä sisällyttää verkkosivustosi alatunnisteeseen

1. Arvolupaus

Arvolupauksen sisällyttäminen alatunnisteeseen on yksi tapa varmistaa, että jokainen sivu kertoo lukijallesi tarkalleen, kuka olet. Tällä tavoin, jos joku laskeutuu suoraan blogikirjoitukseen, ei ole tule hämmennystä siitä, mikä on blogisi tai yrityksesi.

Arvolupauksen tekoon minulta löytyy toinen video >>

2. Uutiskirjeen tilaus

Sähköpostilistan kerääminen on yksi tehokkaimmista tavoista saada uskollisia seuraajia ja potentiaalisia asiakkaita. Lisäksi se on lista, jonka itse omistat. Sen sijaan Facebook, Instagram ja muut sosiaalisen median alustat omistavat seuraajien luettelon. Laittamalla mahdollisuus liittyä sähköpostilistalle alatunnisteeseen, josta kävijät näkevät sen jokaisella sivulla, lisäät todennäköisyyttä, että hän rekisteröityy.

3. Instagram-syötteesi

Strategisesta näkökulmasta antamalla verkkosivu kävijöille mahdollisuus nähdä Instagram-syötteeseesi mahdollistaa heidän liittymisen Instagram tilisi seuraajaksi. Lisäksi he saavat hyvän kuvan brändistäsi lisätyillä kuvilla.

Instagram syöte4. Sosiaalisen median kuvakkeet

Kun sijoitat nämä alatunnisteeseen, kävijät pääsevät helposti sosiaalisen median kanaviisi ilman, että heidän tarvitse etsiä niitä.

somekuvakkeet5. Sijaintisi ja yhteystietosi

Tämä voi olla brändillesi tai yrityksellesi hyvin tärkeä asia, jos olet paikallisesti toimiva yritys. Koska alatunniste on ensisijainen paikka Googlelle ja muille hakukoneille tiedon hankkimiseksi, jos olet paikallinen yritys, tarvitset tätä tietoa täällä lisätäksesi SEO-tasoa. Lisäksi haluat, että yhteystietosi, kuten puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi, ovat helposti saatavissa verkkosivustossasi ilman, että se sotkee todellista kotisivua. Alatunniste on loistava paikka tälle.

6. Muut sivulinkit

Jos sivustossasi on muita sivuja, joita et välttämättä halua linkittää päänavigointiin (kuten avoimet työpaikat, tietosuojaseloste, toimitusehdot jne.), Alatunniste on hyvä paikka laittaa ne! Tällä tavoin ne ovat edelleen saatavissa sivustossasi, mutta ne eivät sotke päänavigointia.

Brändikauppa

media-assari_allekirjoitus
8 tapaa lisätä linkki Instagramissa

8 tapaa lisätä linkki Instagramissa

Etsitkö tapoja ohjata lisää kävijöitä verkkosivuille Instagramin kautta? Haluatko jakaa linkkejä useampaan paikkaan Instagramissa?

Tässä artikkelissa on kahdeksan erilaista tapaa jakaa linkkejä Instagram-profiiliin ja viesteihin.

1: Lisää linkki Instagram-bioosi

Aloitetaan ensimmäisellä ja yksinkertaisimmalla tavalla linkin sijoittamiseen Instagramiin. Linkki biossasi on linkki kaikille, jotka käyvät profiilissasi.

Mielipiteet eroavat tämän linkin parhaasta strategiasta. Jotkut yritykset linkittävät verkkosivustolleen ja jättävät sen siihen. Toiset päivittävät biolinkin säännöllisesti ja ohjaavat käyttäjiä julkaisuiden kautta klikkaamaan tätä biolinkkiä.

Säännöllinen vaihtaminen ei kuitenkaan huomioi vanhoja viestejä, joita ihmiset selaavat myöhemmin sinun Instagram profiilissasi. Tällöin ei ole enää sitä mielenkiintoista linkkiä olemassa.

linkki bio osuuteen2: Useiden linkkien osoittaminen linkkipalvelun avulla

Linkkipalvelusta esimerkkinä on linktree.

Tämän sovelluksen käyttöön minulla on oma video>>

Sovelluksen avulla teet yhden linkin, jota klikkaamalla avautuu valikko, johon voit lisätä useampia linkkejä.

linktreeJotkut palvelut, kuten esim. Later Linkin.bio, sisällyttää videolinkit, valokuvakarusellit ja jopa Shopify-integroinnit.

3: Jaa lyhyitä linkkejä laskeutumisivuille Instagram-kuvatekstissäsi

Et voi sisällyttää klikattavia linkkejä normaalien Instagram-valokuvaviestien kuvateksteihin, mutta se ei tarkoita, että linkki kirjoitettuna olisi turha. Voit silti käyttää niitä saadaksesi käyttäjien huomion, jakamaan sisältöäsi ja laajentamaan tavoitettavuutta huolellisesti valituilla hashtageilla.

Käytä linkin lyhennyspalvelua, kuten esim. Bitly, jotta linkin käyttäjien on helppo kopioida tai muistaa – bonusvinkki, jos mukautat linkin brändiäsi ja sisältöäsi varten.

4: Swipe up linkit Instagram-tarinoihisi

Mikäli sinulla on 10 000 seuraajaa tai vahvistettu tili (mikä on vaikeaselkoinen ja melkein umpimähkäinen prosessi), niin onneksi olkoon. Voit lisätä linkin Instagram tarinoihin. Voit myös ohjata kuvajulkaisuiden teksti osuudessa klikkaamaan Instagram tarinaa ja sitä kautta linkkiä.

Niille joilla ei ole vielä 10 00 seuraajaa suosittelen videotani, jossa esitän kiertotavan tähän.

swipe up videoVoit myös tallentaa näitä tarinoita profiilisi kohokohdat-osioon. Nämä tarinat pysyvät kiinnitettyinä pofiilisi yläosassa. Käytä kohokohtia ikivihreän sisällön kirjastona: vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin, eniten myydyt tuotteet jne.

Pidätkö Instagram-tarinaa ikuisesti tai annat sen haalistua 24 tunnin kuluttua, muista, että jokainen tarina toimii vain 15 sekuntia. Katsojat eivät saa paljon aikaa reagoida, joten tee toimintakehotus (CTA) kristallinkirkkaaksi.

Lähetä tarinoita, jotka linkittävät takaisin omiin viesteihisi, profiiliisi ja IGTV: hen. Voit myös linkittää muiden ihmisten merkityksellisiin viesteihin, tarinoihin ja profiileihin. Muista, että jos liität promootiota somevaikuttajaan tai muun brändin kanssa, olet kaksinkertaistanut käytettävissäsi olevien linkkien määrän.

5: Luo linkkejä Instagram-kauppa viesteihin ja tarinoihin

Ostettavat julkaisut ovat toinen esimerkki erityisistä linkeistä. Jokainen linkki linkittyy vain yhteen tuotteeseen (ja sen on oltava fyysinen tuote).

Jos tahdot myydä tuotteita Instagramin kautta ja sitä kautta lisätä myös linkkejä Instagram julkaisuihin niin latan tämän videon alapuolelle linkkejä, joista löydät lisätietoja, kuinka näin voit toteuttaa.

https://www.facebook.com/help/instagram/1108695469241257?helpref=related

https://help.instagram.com/1627591223954487?helpref=uf_permalink

6: Maksa markkinoidaksesi linkkejä Instagram-viesteissä ja -tarinoissa

Instagram-yritysprofiililla voit maksaa viestien ja tarinoiden mainostamiseksi. Tämä ei vain auta sinua segmentoimaan yleisöäsi, vaan voit myös lisätä napsautettavia linkkejä mainostettujen viestien kuvateksteihin. Se on totta: Instagram antaa sinun lisätä linkkejä niin kauan kuin maksat niistä.

Samoja sääntöjä sovelletaan kaikkiin mainoksiin myös tässä. Varmista, että linkkisi ovat ehdottomasti osuvia viestiin ja tarinaan, jossa ne näkyvät, koska jos ihmiset klikkaavat ja sitten poistuvat, olet hukannut mainoskulut.

Ajattele etsimääsi tulosta. Mainostatko ostettavaa tuotetta, kerrot brändistäsi tai tahdot sitouttaa mielenkiintoisella sisällöllä? Eri konversiot vaativat erilaisia ​​malleja. Yritä löytää tasapaino houkuttelevan julkaisun ja räikeästi ilmeisen CTA: n välillä.

7: Lisää linkkejä Instagram-suoraviesteihin

Instagramin suorat viestit ovat hyvin vähän käytettyjä. Sinun on seurattava postilaatikkosi päivittäin viestipyyntöjen, asiakaspalvelukysymysten ja brändiäsi mainitsevien tarinoiden suhteen. Vastaa, jaa ja luo asiakassuhteita.

Voit aloittaa keskustelun reagoimalla käyttäjän tarinaan tai ottamalla yhteyttä tarjotaksesi apua. Voit myös käyttää suoraa viestintää aktiivisempana työkaluna. Koska Instagram-viestit ovat yksityisiä, ne ovat henkilökohtaisempi viestinnän muoto. Jos tavoitat seuraajia heidän DM-dokumenteissaan, he arvostavat sinua kohtelemasta heitä yksilöinä. Millaisia ​​viestejä voit toimittaa? Otetaan yksi Esimerkiksi, haluamme toivottaa uudet seuraajat tervetulleiksi. Tietysti sinulla ei ole aikaa kirjoittaa uutta viestiä joka kerta, kun joku liittyy seuraajaksesi, joten aloita asettamalla pikavastaukset.

Asenna nopeat vastaukset siirtymällä kohtaan Asetukset ja sitten Liiketoiminta ja pikavastaukset. Kirjoita viesti ja valitse avainsana, jotta löydät nopeasti tarvitsemasi vastauksen.

pikavastaukset

Voit jakaa aktiiviset linkit pikavastauksissa ja tavallisissa viesteissä. Joten voit jakaa tiettyjen linkkien vastauksena asiakaskyselyihin, voit myös käynnistää automaattisen sitoutumista edistävän kampanjan jokaiselle uudelle seuraajalle.

8: Jaa linkkejä IGTV-kuvauksissasi

IGTV:n videossa voit jakaa linkin sisältökohdassa

Voit lisätä klikattavia linkkejä jokaiseen IGTV-videoon. Nähdäkseen kuvauksen, käyttäjien on klikattava viestin otsikon vieressä olevaa nuolikuvaketta. Koska käyttäjien on klikattava kuvaus esille linkkien näkemiseksi, muista kertoa heille linkistä IGTV-videosi aikana.

Toisin kuin tarinalinkit, IGTV-linkit ovat käytettävissä kaikilla tilillä riippumatta siitä, ovatko ne saavuttaneet 10 000 seuraajaa.

Bonus: Käytä toimintapainikkeita Instagram-profiilissasi

Kaikilla Instagram-yritysprofiileilla ei ole tarina-linkkejä, mutta kaikilla on pääsy profiilin toimintapainikkeisiin. Voit luoda pikapainikkeita profiilissasi seuraavia toimia varten ja vapauttaa merkkitilaa biostasi.

Toimintapainikkeita ovat esimerkiksi:

Soita

Sähköposti

ohjeet

Aloita tilaus

Tilaa

Varata

Huomaa, että nämä painikkeet ovat näkyvissä vain mobiilisovelluksessa, eivät työpöydällä. Mutta sitten kukaan paitsi sosiaalisen median päälliköt käyttävät Instagramia työpöydällä.

Brändikauppa

media-assari_allekirjoitus
yrittäjän vuosisuunnitelma 2020

Yrittäjän vuosisuunnitelma 2020

Lataa tämän tekstin lopusta yrittäjän vuosisuunnitelma.

Vuosisuunnitelman avulla arvioit ensin edellistä vuottasi.

Tämän jälkeen lähdet täyttämään yrittäjän vuosisuunnitelmaa eteenpäin ja rakentamaan seuraavan vuoden tavoitteitasi.

Sitten tavoitteet pilkotaan jokaiselle kuukaudelle ja aina jokaisen kuukauden jälkeen tarkastellaan onnistumista.

Yrittäjän vuosisuunnitelmassa on huomioitu myös yrittäjän oma jaksaminen ja tätä myös arvioidaan joka kuukauden jälkeen.

Toivon koko sydämestäni, että tästä vuosisuunnitelmasta on sinulle hyötyä.

Lataa yrittäjän vuosisuunnitelma alta.

VUOSISUUNNITELMA 2020

Lataamalla vuosisuunnitelman saat jatkossa sähköpostiisi tiedon uusimmista vinkeistäni (ei spämmiä). Aina voit poistua sähköpostilistaltani. Tämä tiedoksi sinulle, ettei tule yllätyksenä 🙂

Brändikauppaan

media-assari_allekirjoitus
kuinka teet Canvalla Powerpoint esityksen

Kuinka teet Canvalla Powerpoint esityksen

Kuinka teet Canvalla Powerpoint esityksen?

Canva on loistava ohjelma kuvankäsittelyyn ja sillä voidaan myös toteuttaa hienoja Powerpoint esityksiä. Tästä saat ohjeet Canvalla tehtävään Powerpoint esitykseen.
Mene Canvaan. http://www.canva.com

Valitse vasemmalta Mallipohjat

 

Canvalla Powerpoint esitys

Canva | Mallipohjat

Valitse Canvasta Esitys mallipohja

Canvalla Powerpoint esitys

Canva | Esitys mallipohja

Canvalla Powerpoint | Esitys | mallipohjan valinta

Canva | Esitys | mallipohjan valinta

Sitten voit muokata kuvasi. Voit muokata kuvia, tekstiä, elementtejä ja taustoja. Alhaalta oikealta löytyy zoomaustyökalu, jolla voit suurentaa tai pienentää näkymää.

Canvalla powerpoint | Esitys | muokkaa esityksesi

Canva | muokaa esityksesi

Muokattuasi esityksen kaikki sivut, klikkaa oikealta yläkulmasta: Esitä ja valitse alasvetovalikosta kohta Microsoft Powerpoint.

Canva | Esitä Powerpointtina

Canva | Esitä Powerpointtina

Klikkaa lopuksi: Lataa. Nyt sinulla on Canvalla tehty Powerpoint esitys valmiina.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Brändikauppa

media-assari_allekirjoitus