sisältömarkkinointi

Sisältömarkkinointi – Mitä tarkoittaa arvokas sisältö?

Jaamme päivittäin sisältöä sosiaalisessa mediassa ja verkkosivuillamme, mutta mikä tekee tästä sisällöstä arvokasta? Tällä videolla jaan vinkkejä, miten jaat arvokasta sisältöä kohdeyleisöllesi.

Moni jakaa päivittäin sisältöä sosiaalisessa mediassa ja verkkosivuilla. Tämä voi olla mainoksia tuotteista tai palveluista. Tai se voi olla tietoa alennusmyynnistä tai olla jonkin uuden tuotteen lanseerausta tai palvelun tai tuotteen promoamista.

Mutta saako tällainen sisältö kommentteja ja tykkäyksiä…todennäköisesti ei. Hyvin harvoin ihmiset pitävät näitä mainoksia arvokkaina. Silloin kun luodaan arvokasta sisältöä ei omia tuotteita ja palveluita tyrkytetä. Kun on saatu luottamus asiakkaaseen, voidaan tässä vaiheessa tuoda esille mitä on tarjota hänelle.

Arvokasta sisältöä voidaan lähteä käsittelemään siten, että tavallisten tyrkkymainosten sijaan julkaistaankin sisältöä eri vinkkelistä.

Esimerkiksi ei pinterestissä tai YouTubessa etsitä ja katsella mainosvideoita vaan etsitään johonkin ongelmaan ratkaisua. Jos itse voit tuottaa jotakin sisältöä mikä auttaa ihmisiä ratkaisemaan oman ongelmansa niin se on arvokasta sisältöä. Sen avulla saat potentiaalisen asiakkaan sitoutumaan sinun brändiisi. Mikäli sinun markkinointisi perustuu pelkästään mainosbannereiden tekemiseen, voi myynnin saaminen olla haasteellista.

Voisitko esimerkiksi ajatella, että ottaisitkin itsestäsi kuvan tuotteen kanssa mikä olisi viihdyttävää tai kuvaisitko miten pakkaat tuotteet asiakkaalle tai voisiko sisältöön liittää jotakin vitsiä? Tai voisiko sinulla olla antaa jokin vinkki tai niksi ongelman ratkaisuun tai olisiko se jokin strategia, jota asiakas voisi hyödyntää? Tai jokin uusi appi mitä voisi hyödyntää tai olla jokin tutoriaali? Tai tietoa sinun yrityksesi matkasta tai siitä kuinka olet intohimoinen yritystäsi kohtaan tai miten nämä tuotteet tai palvelut ovat muuttaneet sinun elämääsi?

Kirjoita paperille ylös lause: Onko tämä arvokasta sisältöä? Listaa alle seuraavat kolme kategoriaa. Julkaisun olisi hyvä olla jotakin näistä kolmesta eri kategorioista tai ideaalitapauksessa sisältää nämä kaikki kolme kategoriaa:

  1. Auttaako tämä sisältö lisäämään kuulijan tai katsojan tietämystä? Saako kohdeyleisösi tästä sinun sisällöstäsi lisää tietoa.
  2. Saako sisältösi toisen toteuttamaan jotakin uutta? Esim. tutorial, jonka jälkeen kohdeyleisösi onkin onnistunut luomaan jotakin uutta.
  3. Onko se viihdyttävä? Aiheuttaako tunteita? Onko se hauska? Onko siinä huumoria mukana, naurattaako se ihmisiä? Esim. kissavideot aiheuttavat tunteita ja sen vuoksi menestyvät.

Helpotukseksi tähän olen laatinut vinkkilistan, jossa on 50 vinkkiä, mitä julkaista sosiaalisessa mediassa.

Vinkkilistan voit ladata alhaalta. Toivottavasti siitä on hyötyä sinulle suunnitellessasi sisältöä markkinointiisi.

Katso myös artikkelini – 12 salaisuutta aivoista, joita voit hyödyntää markkinoinnissa

Joko olet liittynyt Rakenna Oma Brändisi facebook-ryhmääni? Siellä yrittäjät, freelancerit ja bloggaajat jakaa vinkkejä ja tukea.

Liity mukaan tästä!

media-assari_allekirjoitus

Tilaa tästä oma vinkkilistasi sähköpostiisi. Samalla liityt sähköpostilistalleni, jossa jaan arvokasta sisältöä. Ainahan voit poistua listaltani.

Liity Rakenna Oma Brändisi Facebook-ryhmääni 👉https://www.facebook.com/groups/rakennaomabrandisi/