Mistä tietää mihin kanavaan kannattaa sijoittaa markkinointinsa

Mistä tietää mihin kanavaan kannattaa sijoittaa markkinointinsa

Mikään ei ole parempaa kuin saada asiakkailta yhteydenottoja, kyselyitä ja teet myyntiä. Mutta voi olla, että pohdit, kuinka saisi lisää kävijöitä verkkosivuillesi tai lisää seuraajia. Mistä ihmeestä sitten tietää mihin kanavaan kannattaa sijoittaa markkinointinsa. Onneksi tähän on avuksi saatavilla teknologia, jonka avulla saadaan todisteita siitä mihin kanavaan meidän tulisi keskittyä ja satsata.

Hyödynnä siis analytiikkaa tässä. Se kertoo mihin sinun kannattaa käyttää aikaa ja rahaa. Käytä tähän apuna Google Analyticsiä. Se kertoo sinulle, mistä suurin osa ihmisistä löytää yrityksesi. Löytävätkö he jonkin tietyn verkkosivuston kautta vai Facebookin tai Googlen?

Vaihe 1. Katso Google Analyticsistä kohta: ”Hankinta” ja sen alta ”liikenteen lähteet”. Näet ne kanavat mitä kautta verkkosivuillesi on saavuttu ja katso kohta ”viittaukset” ja näet viittaavat sivustot, jotka ohjaavat ihmisiä sivustoosi. Kohdasta ”Sosiaalinen media” löydät tarkempaa tietoa sosiaalisen median kautta tulleista käynneistä.

Vaihe 2. Kun olet löytänyt sen sosiaalisen median alustan, joka on suosituin viittaajasi, vietä enemmän aikaa ja / tai käytä rahaa siellä. Tämä kanava on jo osoittautunut menestyksekkääksi paikaksi. Satsaaminen tähän kanavaan voi tarkoittaa useammin lähetettyjä postauksia, kohdistettua mainontaa tai tehostettuja julkaisuja, tai vain vuorovaikutusta enemmän ihmisten kanssa ja kommentoimista. 

Shopping Cart
fiFinnish
Scroll to Top