Hyvän laskeutumissivun ominaisuudet

Hyvän laskeutumissivun ominaisuudet

Hyvän laskeutumissivun ominaisuudet.

Tällä videolla kerron mitkä ovat hyvän laskeutumissivun ominaisuudet.

Ensinnäkin erotetaan kaksi asiaa. Yrityksellä on verkkosivut, johon kävijöitä ohjataan orgaanisesti googlen kautta ja joissa promototaan yritystä ja sen tuotteita ja palveluita.  Sitten rakennetaan laskeutumissivut, jotka ovat erilaisia markkinointikampanjoita varten, joiden avulla halutaan saavuttaa konversioita. Konversioita voivat olla esim. rekisteröityminen, tilaaminen, ilmoittautuminen tms. Konversiossa tavallisesta kävijästä tulee asiakas. Laskeutumissivun pääasiallinen tarkoitus on kasvattaa yrityksen myyntiä.

Verkkosivumme on täynnä erilaista tietoa ja linkkejä. Markkinointikampanjassa meillä on yleensä vain yksi tavoite, mitä tahdomme saavuttaa. Jotta voimme tämän toteuttaa, tulee meidän riisua sivua ja tehdä tämä kävijälle mahdollisimman helpoksi. Tämän voimme toteuttaa laskeutumissivun avulla. Eli laskeutumissivulla ei ole ylimääräisä linkkejä, vaan vain yksi call to action-nappi. Sivulla pitää olla mahdollisimman vähän erilaisia häiriötekijöitä, jotta saadaan kävijä klikkaamaan tätä nappia.

Tässä esimerkkinä yksi laskeutumissivuistani:

rakenna oma brandisi
www.rakennaomabrändisi.fi

Kuten näkyy täällä ei ole navigaatiota ja ilme on hyvin yksinkertainen. Vierailijan tulisi pystyä hahmottamaan tarjouksesi pelkällä nopealla vilkaisulla.

Tällä sivullani kerrotaan uudesta ilmaisesta kurssista, joka on tulossa. Käytän siis tätä laskeutumissivua palveluni lanseerauksessa.

Sääntönä pidetään, mitä arvokkaampi tuote tai palvelu kyseessä, sitä pidempi laskeutusmissivun tulee olla. Kävijät kaipaavat enemmän vakuuttelua mitä kalliimpi tuote on. Tässä tapauksessa, kun lanseerataan ilmaista verkkokurssia, laskeutumissivu on hyvin lyhyt.

Jos mahdollista, vältä hyvin pitkiä tekstejä, jotta lukijan ei tarvitse skrollata sivua alaspäin.

”Less is more”

Lisää laskeutumissivulle selkeä otsikko sekä tarvittavat alaotsikot tekstin selkeyttämiseksi. Pidä teksti lyhyenä ja ytimekkäänä, mutta tuo selkeästi esiin ne hyödyt, jotka kävijä saa esimerkiksi lataamalla tarjoamasi materiaalin. Hyvä keino tuoda materiaalin hyödyt esiin on listata ne ja/tai liittää mukaan lyhyt esittelyvideo.

Lisää lomake

Lisää laskeutumissivuillesi lomake. Kysy lomakkeella vain niitä tietoja, joita todella tarvitset. Mahdollisimman lyhyt lomake tuo yleensä enemmän liidejä, mutta näiden liidien laatu voi olla heikko. Hyvä nyrkkisääntö on, että mitä arvokkaampi tarjouksesi on, sitä enemmän voit kysyä informaatiota kaavakkeessasi.

Kiinnitä huomiota myös lomakkeen lähetyspainikkeen tekstiin ja väriin. Valitse taustasta tarpeeksi erottuva väri ja lisää toimintaan kehottava teksti pelkän ”Lähetä”-sanan sijaan. Tutkimusten mukaan toimintaan kehottavat tekstit, kuten ”Lataa opas”, ”Kokeile ilmaiseksi” tai ”Aloita nyt” parantavat lomakkeen konversiota.

Valitse sivulle kuva (tai video) tuotteesta tai palvelusta. Se vaikuttaa tunteisiin enemmän kuin pelkät sanat.

Numerot, listat ja lihavoidut yksityiskohdat tekstissä ovat hyviä visuaalisia keinoja nostamaan esille tärkeimmät kohdat tarjouksestasi.

Voit lisätä sivulle myös muiden suosituksia, jotka herättävät luottamusta.

Hakukoneoptimoinnin takia käytä hakusanoja harkitusti otsikossa, leipätekstissä, kuvan alt-tekstissä, alaotsikoissa, URL-osoitteessa ja meta-kuvauksessa.

Ihmiset eivät luovuta mielellään yhteystietojaan verkossa roskapostin pelossa. Lisää siis sivustollesi tietosuojaseloste (privacy policy) tai muu maininta siitä, mihin saatuja yhteystietoja tullaan käyttämään. Nämä herättävät luottamusta ja rohkaisevat kävijää jättämään yhteystietonsa kontaktointiasi varten.

Lisää sosiaalisen median jakopainikkeet laskeutumissivulle kannustaaksesi materiaalin jakoon eteenpäin.

Mittaa, testaa ja optimoi

Mitään täysin oikeaa kaavaa ei ole laskeutumissivujen suhteen. Sen vuoksi niitä tulee mitata, testata ja optimoida. Etenkin tunnista ne toimet, jotka tuovat laadukkaita liidejä.

 

Shopping Cart
fiFinnish
Scroll to Top