Kuinka selkiyttää Etusivu

Onko verkkosivujesi Etusivu yhtä sotkua? Kuinka voisit selkiyttää Etusivuasi? Oman yrityksemme omistajina voimme helposti tarttua liikaa yksityiskohtiin ja antaa liian paljon tietoa. Sinusta tuntuu, että kaikki jakamasi tieto on tärkeätä, joka johtaa sotkuun verkkosivuillesi. Laitat pitkiä tekstikappaleita, jotka saavat kävijät klikkaamaan pois verkkosivuilta.

On tehty monia tutkimuksia, jotka kaikki viittaavat samaan johtopäätökseen: Ihmiset päättävät 3–5 sekunnissa, jatkavatko he verkkosivujen tarkastelua vai siirtyvätkö toiselle sivustolle. Tämä tarkoittaa, että ihmiset tekevät nopeita päätöksiä verkkosivustostasi ja rehellisesti sanottuna, heillä ei ole aikaa tai energiaa lukea paljon tekstiä verkkosivustollasi.

Luot itse asiassa enemmän esteitä asiakkaallesi, kun lukemisen sijaan, heidän tulisi ostaa sinulta tai ottaa yhteyttä.

Selkiytä Etusivu

Selkiytä Etusivu

 

5 tapaa poistaa turha teksti etusivultasi

1. Leikkaa tekstit puoliksi ja leikkaa sitten vielä uudelleen puoliksi

Vaikka saatat ajatella, että verkkosivustosi tarvitsee 100 prosenttia sisällöstäsi, etusivu toimii 100 prosenttia paremmin, kun typistät sisältösi noin neljännekseen siitä, mitä alun perin ajattelit olevan.

Näin jätät vain tärkeimmät tiedot.

2. Arvolupaus

Ihmiset haluavat sen sijaan nähdä nopeita, tiiviitä lausuntoja yrityksestäsi. Sisällytä selkeä, ytimekäs, yhden lauseen lause, mitä teet, mikä tekee sinusta erilaista ja miten tuotteestasi tai palvelustasi hyötyy asiakas tai asiakas.

Katso toinen videoni-arvolupaus

3. Poista merkityksettömät navigointivälilehdet

Monet yritykset heittävät kaikki sivunsa ylhäällä olevaan navigointiin, jättäen katsojan itse selvittämään, mitä tehdä, minne mennä ja kuinka selata sivustoa.

Navigointivälilehtien tulisi keskittyä tärkeimpiin asioihin. Tämä tekee etusivusta heti selkeämmän ja toimivamman. Muut vähemmän tärkeät sivut (kuten useimmiten kysytyt kysymykset, avoimet työpaikat jne.) kannattaa sijoittaa alatunnisteeseen.

Hyvä nyrkkisääntö on leikata tärkeimmät navigointivälilehdet noin kuuteen tai vähempään. Tämä auttaa ohjaamaan kävijöitä sinne mihin tahdomme.

4. Pidä palautteet lyhyinä

Asiakaspalautteet ovat hyvin tärkeä osa verkkosivujasi, mutta niidenkin on oltava lyhyitä. Samat säännöt koskevat brändisi esittelyä. Suurimmalla osalla ihmisistä ei ole aikaa lukea pitkiä arvosteluita.

Jokaisen verkkosivullesi lisäämän suosituksen tulisi keskittyä vain yhteen teemaan, hyötyyn tai ideaan. Yksi konkreettinen ja mieleenpainuva kohta todennäköisemmin saa potentiaalisen asiakkaan huomion tai vaikuttaa asiakkaan ostopäätökseen.

5. Tee toimintakehoituksista yksinkertaisia ​​ja selkeitä

Toimintakehotus on painike tai linkki, joka kertoo verkkosivustollesi laskeutuvalle henkilölle tarkalleen, mitä seuraavaksi hänen tulisi tehdä. Tämä painike saattaa olla esimerkiksi jonkin tarjouksen alla, ja se voi olla esimerkiksi “Varaa nyt” tai “Ota yhteyttä”.

Vaikka toimintakehotus on yksi verkkosivuston tärkeimmistä osista, haluat varmistaa, että käytät sitä tehokkaasti etkä tee siitä liian monimutkaista. Mitä enemmän sanoja tai ohjeita käytät, sitä hämmentävämpi se on lukijallesi.

Määritä, mihin toimintakehoituksesi tulee verkkosivullesi, kysy itseltäsi, mikä on verkkosivustosi lopputavoite. Tahdotko, jonkun ottavan sinuun yhteyttä? Mikä tahansa se on, varmista, että se on selkeästi havaittavissa ja tunnistettavissa verkkosivullasi.

Brändikauppa

media-assari_allekirjoitus