Lisää seuraajia Instagramissa

Kuinka saada lisää seuraajia Instagramissa? Osa 3

Kuinka saada lisää seuraajia Instagramissa?

Tämä video on kolmas osa videosarjastani: Kuinka saada lisää seuraajia Instagramissa? Videosarjassa pistän testiin netin ohjeet, kuinka kasvattaa seuraajien määrää. Tällä videolla käyn läpi vinkit liittyen Instagramin strategiaan. Millä toiminnoilla saat lisää seuraajia Instagramissa.

Instagram analytics

Käydäänpä ensin läpi Instagram Analyticsiä, joka löytyy Instagramin business versioista. Täältä näet esimerkiksi, kuinka monta näyttökertaa sinulla on, kuinka monta olet tavoittanut ja kuinka monta sivustoklikkausta sinulla on. Lisäksi näet seuraajiesi ikäryhmän, sukupuolijakauman ja sijainnin. Näitä tietoja pystyt hyödyntämään markkinoinnissa.

Instagram strategian näkökulmasta täältä kannattaa katsoa myös milloin Instagram seuraajasi ovat Instagramissa. Kaaviosta näet, koska he ovat aktiivisimmillaan ja siihen aikaan kannattaa tähdätä oman julkaisunsa kanssa. Instagram Analyticsin kohdasta näet kaikki julkaisusi ja jokaisen julkaisun kohdalla näyttökerran. Näyttökertoja tarkastelemalla pystyt analysoimaan millaiset julkaisut toimivat sinulla paremmin ja mitkä heikoimmin. Toista siis niitä julkaisuja, jotka saavat enemmän näyttökertoja.

Paljon puhutaan siitä, että yksi avaintekijä Instagramissa menestymiseen on aktiivisuus. Tulisi aktiivisesti julkaista, tykätä ja kommentoida muiden julkaisuja. Tämä parantaa sinun omien julkaisujen näkymistä muille. Ensimmäiset 60 minuuttia ovat kaikista ratkaisevimmat.

Kuinka sitten aktivoida kommentointia ja kuinka itse kommentoida.

Esimerkiksi hyödyntämällä liveä, jolloin voit kertoa, että vastaat kysymyksiin seuraavan puolen tunnin tai tunnin aikana Instagramissa. Voit luoda kilpailun tai arvonnan, jossa kannustat kommentoimaan ja jopa liittämään muita kommentteihin.

Yksinkertainen vinkki on kehottaa sisällön lopussa jättämään kommentti tai kysyä suoraan kysymys ja kun joku kommentoi, niin jatka esittämällä kommnetoijalle kysymys jolloin lisää keskustelua ja kommentteja. Hashtagit voi lisätä kommenttina ja sen perään voisit laittaa esim. hymiö kommentteja, jolloin herätät huomiota.

Ovelampi vinkki on, että laita jonkin sinun alasi hyvin menestyneen profiilin ilmoitukset päälle, jotta tiedät milloin hän julkaiseen uuden kuvan. Käy ensimmäisenä tykkäämässä ja sinun profiilisi nimi jää näkyviin muille tykkääjille ja kommentoijille. Lisäksi kommentoi kuvaa. Ilmoitukset saat päälle menemällä profiiliin, painamalla kolmea pistettä oikeassa yläkulmassa ja sieltä valitsemalla “ota julkaisuilmoitukset käyttöön”.  Samasta paikasta saa poistettuakin tämän ominaisuuden.

Käy tutustumassa sinun markkinarakosi Instagram profiileihin ja valitse sieltä sellaisia profiileja, jotka voisivat olla sinun asiakkaitasi. Ala seuraamaan heitä, jolloin he huomaavat sinut ja tutustuvat mahdollisesti profiiliisi ja tulevat seuraajiksesi. Tässä kuitenkin pitää olla malttia sillä Instagramilla on omat rajoitukset kuinka monta voit alkaa esim. tunnin aikana seurata ettei sinua katsota spämmääjäksi.

Tässä on hyvä käyttää sellaista apsia kuin Followers, jonka avulla näet ketä seuraa sinua ja ketä ei. Voit seurata, vaikka vain niitä, jotka sinua seuraa niin tahtoessasi.

Hashtagit

Jotta voidaan saada lisää seuraajia Instagramissa täytyy perehtyä hashtageihin ja niiden omaan ohjeeseensa. Kuten varmastikin sinun hastagrimpsussa, kun minunkin on ne omaan alaan liittyvät hashtagit ja jotka ehkä olet valinnut kohdeyleisösi mukaan. Niitä voi valita esimerkiksi siten, että menet hyvin menestyneen kilpailijasi profiiliin ja katsot ne sieltä mitä he ovat käyttäneet.

Seuraavaksi kerron strategian hashtageihin liittyen mikä saattaa kuullostaa monimutkaiselta, mutta koitan kertoa niin selvästi kuin pystyn.

Eli kun kirjoitat hashtagisi hakukenttään, niin näet kuinka monta julkaisua kyseisellä hashtagilla on eli kuinka suosittu se on. Määrät voi olla sadoista miljooniin. Tavoitteena hashtageja valittaessa olisi valita sellainen hashtag, jota käyttäessä näkyisit mahdollsimman ylhäällä hakutuloksissa. Eli valitsemalla liian suosittu hashtag on todennäköistä ettet näy lainkaan ja valitsemalla vähiten suosittu, niin sitä tuskin kukaan hakee ja et välttämättä tule tavoitetuksi sitä kautta. Instagram tilisi koosta riippuu myös se mihin hashtag sektoriin kuulut. Jos olet aloittanut vasta Instagramissa olisi hyvä aloittaa muutamasta sadasta tai muutamasta tuhannesta, kun taas jos sinulla on paljon seuraajia, niin voit ottaa suurempia lukuja.

Testaa

Jotta sitten voidaan löytää nämä oikeat hashtagit täytyy tehdä muutama testi. Valitse alkuun laaja valikoima eri hastageja aloittaen siten, että ensimmäinen hashtagilla on 1000 julkaisua, toisella 2000 jne aina sataan tuhanteen ja miljoonaan asti.

Aloittava Instagram tili voisi käyttää aina 10000 asti ja keskisuuri 1000, 2000, 10000 ja aina miljoonaan asti.

Nyt sinulla on lista hashtageista, joilla on jokaisella eri määrä julkaisuja. Julkaiset käyttäen näitä ja 12 tunnin jälkeen klikkaat, jokaisen hashtagin läpi aloittaen pienimmästä. Kun klikkaat hashtageja, niin näet kaikista suosituimmat julkaisut ylimpänä ja nämä perustuvat julkaisuihin, jotka ovat saaneet eniten sitoutumisia. Jos pääset noihin top julkaisuihin, niin sinulla on suurempi mahdollisuus tulla nähdyksi. Toivottavasti löydyt ja jos et löydy, niin tulee valita hashtag, joka on pienemmän numeron hashtagi.

Seuraavaksi klikkaat toista hashtagia ja niin etenet ja käyt läpi jokaisen hashtagin. Tässä tilanteessa voi olla, että ehkä löydyt hashtagin kohdalla, jota on käytetty 30 000 kertaa, mutta et näy 40 000 kohdalla. Tämä kertoo sen, että sinun Instagram tilisi julkaisuiden tykkäämisen määrät riittävät näkymään 30 000 julkaisun hashtagin kohdalla, mutta ei 40 000. Tämän jälkeen teet testin uudelleen, mutta nyt huomattavasti rajatummalla hashtag määrällä. Alkuun sinulla oli ehkä 100 – miljoona ja nyt sinulla voi ollakin sieltä keskeltä sopiva määrä.

Esimerkiksi jo sinulla kategoria on 30 000-40 000 niin valitset hashtagit, jotka ovat 25 000-50 000. Tämä antaa sinulle selkeyden siitä, minkä tason hashtagien kanssa pystyt kilpailemaan. Kolmannen kerran tehtyäsi sinulla on jo tarkka lista hashtageista, joilla sinun tykkäämisien määrällä näyt. Koska suosiosi kasvaa koko ajan niin on hyvä ottaa mukaan 50 000 hashtag, sillä jos saatkin normaalia enemmän tykkäyksiä julkaisuusi niin varmistat näkyvyyden.

Katso myös artikkelini – Kuinka lisätä Instagram hashtagit nopeammin?

Huomioi

Instagramissa on tämä “pimeä puoli”, jonka vuoksi Instagram seuraa herkästi, kuinka siellä käyttäydytään. Paljon näkee sitä, että seuraajia ostetaan ja erilaiset ohjelmat tekevät automaattisesti kommentteja julkaisuihin. Tästä syystä on hyvä huomioida, ettei itse toiminnallaan näytä spämmääjältä. Vaihtele hashtag rimpsuja, älä käytä kaikkea 30 hashtagia joka kerta, kun kommentoit niin älä kommentoi aina samalla tavalla ja kun alat seurata muita niin muista maltti.

Minusta Instagramissa ei ole kuitenkaan tärkeintä seuraajien määrä vaan saada niitä oikeita seuraajia, jotka ovat oikeasti kiinnostuneet Instagram tilistäsi ja sinun yrityksestäsi. Instagram rajoittaa yritystilien näkyvyyttä yhtälailla, kuin facebook rajoittaa eli tahtovat yritysten käyttävän rahaa itse mainontaan, joten nähtäväksi jää kuinka pitkälle ilmaisilla vinkeillä tulevaisuudessa pääsee ja kuinka paljon saa lisää seuraajia Instagramissa.

Neljännessä videossa kerron mitä tuloksia sain hankkiessa lisää seuraajia Instagramissa.

Neljännen videon löydät täältä

Kommentoi

Shopping Cart
fiFinnish
Scroll to Top