Lisää seuraajia Instagramissa osa 2 Media-assari

Kuinka saada lisää seuraajia Instagramissa? Osa 2

Kuinka saada lisää seuraajia Instagramissa?

Siihen kuinka saada lisää seuraajia Instagramissa on paljon erilaisia ohjeita. Kuinka saat ensimmäisen tuhat, kuinka saat 10 000 jne…
Joten minäpä ajattelin laittaa nämä ohjeet testiin. Minulla on Instagram tili ollut hyvin vähän aikaa ja seuraajia tällä hetkellä vain vajaa pari sataa, Joten tästä ei ole kuin suunta ylöspäin. Eli olen kerännyt saatavilla olevista ohjeista 12 kohtaa, joita alan toteuttaa seuraavien viikkojen aikana.

Tämä video on toinen neljästä videosta. Tällä videolla kerron Instagramin sisällön tuottoon liittyviä vinkkejä,  joita tulen toteuttamaan saadakseni lisää seuraajia Instagramissa.

Tämän videosarjan ensimmöisen osan löydät täältä

Teen tähän liittyen 4 eri videota. Ensimmäinen video käsittelee peruselementtejä, toinen julkaisuja ja sisältöä, kolmas strategiaa ja neljännessä käyn läpi reilun kuukauden aikana saavutetut tulokset. Videosarjan neljäsosa julkistetaan tammikuussa. Tämän lisäksi en tule käyttämään rahaa kasvattamiseen, en osta seuraajia ja tavoitteena saada oikeita seuraajia.

Tällä kertaa puhutaan Instagramin sisällöstä. Kuten tiedetään niin, kuvilla on suurin vaikutus saada huomio. Kuvien tulisi olla laadukkaita ja huomiota herättäviä.

Tällä videolla en kuitenkaan paneudu siihen, kuinka luot unohtumattomat kuvat Instagramiin vaan käsittelen vinkkejä, jotka liittyvät sisältöön. Tulen tulevaisuudessa tekemään tähän liittyen oman videonsa.

Kuvat

Ensinnäkin on hyvä pitää huolta siitä, että aina viimeiset 6 kuusi kuvaa ovat kunnossa. Ne ovat ne mitä Instagram profiiliisi saapuva näkee ensimmäisenä profiilikuvasi ja bion jälkeen. Niiden tulisi kannustaa sivulla vierailevaa tutustumaan enemmän ja alkaa seuraamaan profiiliasi.

Vinkkinä olisi antaa kuvien noudattaa tiettyä kaavaa, kuten esimerkiksi ravintola voisi julkaista seuraavanlaisella kaavalla:

1. ruoka

2. juoma

3. video ravintolan tunnelmasta.

Personaltraineri:

1. treenivideo

2. 6 vinkkiä, kuinka saada vatsalihakset

3. tuote

Kampaaja:

1. toteutunut kaunis leikkaus ja värjäys

2. DIY kampaus

3. tuote

Jos sivulla kävijä huomaa tietyn kaavan, niin hän helpommin siirtyy seuraamaan sinua, koska kaavan avulla hän tietää mitä julkaiset seuraavaksi ja tietää mitä saa.

Eikä ainoastaan kuvat vaan myös kuviin liitettävä sisältö.

Käytä tekstiä hyväksi ja anna lisätietoja. Jos esimerkiksi julkaiset kuvan tuotteesta, niin kerro millainen se on, miten sitä voi käyttää tai testituloksia tuotteesta. Pyri tuottamaan mahdollisimman paljon tietoa lyhyessä määrässä tekstiä. Pyri saamaan ihmisten mielenkiinto herätettyä, että he tahtovat tietää tuotteesta lisää ja tahtovat klikata esim. verkkosivuillesi. Muista call to action – saa aikaan toimintoja.

Hyödynnä puhelimen muistiinpanoja ja emojia työstäessäsi tekstiä. Hashtagit voit laittaa tekstiosuuteen tai kommenttina. Hashtagien nopeampaan lisäämiseen minulta löytyy toinen video, joka löytyy tästä.

Monet suosittelevat, että tulisi julkaista Instagramissa vähintään kerran päivässä, sitoutua siihen eikä julkaista satunnaisesti. Jotta onnistut päivittäin julkaisemaan Instagramissa niin on se hyvä suunnitella etukäteen. Itse käytän Later nimistä ohjelmaa apuna.  Instagram ei salli ohjelmia, jotka automaattisesti julkaisee suoraan Instagramiin. Tästä syystä Later muistuttaa tulevasta postauksesta puhelimessani, josta voin julkaista sen Instagramiin. Suunnittelua helpottaa se, että voin suunnitella pöytäkoneella kuvat, tekstit, hashtagit ja ajastukset etukäteen. Later ohjelman löydät tästä.

Katso myös artikkelini – Kuinka julkaiset automaattisesti Instagramissa?

Instagram tarinat ja live

Sisältöä tuottaessa olisi hyvä hyödyntää myös tarinoita ja liveä. Tarinat ja taltoidut livet näkyvät Instagramin ylhäällä ja ne ovat oiva keino herättää huomiota. Sanotaan, että Instagram tarinoiden kautta voit esitellä kulissien takaa yritystäsi ja luoda helpommin lähestyttävämmän brändin.

Tarinoiden olisi hyvä edustaa seuraavia asioita:
viihdyttävä, innostava, opettava tai muuten relevantteja, jotakin mitä muut tahtovat nähdä.

Vielä en ole kokeillut tarinoiden ja liven voimaa, joten sitä tulen jatkossa hyödyntämään

Liveä ja tarinoita voisin hyödyntää esim. kun julkaisen, joka tiistai videon YouTubessa, niin voisin promota niitä live taltiointina tai tarinana, kuten myös silloin kun tahdon antaa vihjettä seuraavan viikon videosta ennakkoon.

Tämän videosarjan seuraavan videon löydät täältä

Kommentoi

Shopping Cart
fiFinnish
Scroll to Top