Kuinka käytät hashtagejä?

 Kuinka käytät hashtagejä?

Tällä videolla jaan vinkkejä kuinka voit käyttää hashtagejä.

Joten olet luultavasti miettimässä, miten voit käyttää hashtagiä. Olet käyttänyt niitä aiemmin, mutta käytätkö niitä tehokkaasti?

Hashetag (#) on etiketti, jota käytetään sosiaalisen verkostoitumisen sivustoissa käyttäjien löytämisen helpottamiseksi. Se on helppokäyttöinen, paina vain symbolia, ja lisää sana. Välilyöntejä tai välimerkkejä ei tarvita.

Tästä hashtagista muodostuu linkki, jota klikatessa se vie sivulle, josta löytyy hakutulokset tästä hashtagista.

Ei niin vaikeaa, mutta mistä tietää, milloin käyttää niitä on hankalampi vaihe. Katsotaanpa tätä eri sosiaalisen kanavien kautta.

Twitter, jossa voit yhdistää kaikki 140 merkkiä tai vähemmän. Käytä hashtagia (#), kun haluat luokitella tweetsi. Hashtagged sana on sitten korostettu sinisellä ja se on linkitetty kaikkiin muihin twiittauksiin käyttämällä kyseistä sanaa, “# twitter on mahtava!”. Jotakin hieman monimutkaisempaa varten, haetaan kohdepisteesi, kuten “Minä olen #opiskellut #saksaa tänä kesänä”.

Instagram on paikka, jossa voit pitää enemmän hauskaa. Sanotaan, että puhelimessasi on kaunis kuva auringonlaskusta Lapissa. Voit lisätä valokuvasi, muokata sitä ja miettiä millä hashtagilla voisit kuvata tuota hetkeä. Voit myös käyttää emojia, joka on ainutlaatuista Instagramille. Esimerkkinä olisi “#auringonlasku #lomalla #Lapissa #?”. Nämä hashtagit esittävät lyhyesti kuvasi ja helpottavat samankaltaisen sisällön navigointia aurinkoisista lomista.

Joten toinen kysymys on, miten voit käyttää hashtageja Pinterestissä, Facebookissa ja jopa Google+: ssa? Nämä sosiaalisen median alustat houkuttavat hitaasti hashtagia, eikä tällä hetkellä ole jalostunut hakutyökalu kuin Twitterissä ja Instagramissa.

Muutamat teemat ovat totta kaikille verkostoille – kaikkia hajautettuja sanoja voi hakea ja tuo sinut niihin liittyvään sisältöön. Voit tavata uusia henkilöitä, pysyä yhteydessä sosiaaliseen verkostoosi ja myös olla osa yhteisöä verkossa. Jos haluat luoda yleisösi viestisi, muista korvata yhteyspisteesi ja olla sekä strateginen että luova viestiesi kanssa.

Seuraavassa on joitain suosittuja käyttötapoja hashtagien käyttämiseen:

Henkilökohtaiset hashtagit: Hashtag voi myös olla uniikki perheellesi, ystävillesi ja jopa jollekin erityiselle tapahtumalle. Olet naimisissa, ja haluat nähdä kaikki otetut kuvat vieraiden näkökulmasta ja koska on kyseessä iso päivä, käytä tähän tapahtumaan ainutlaatuista hashtagia.

“#JaanalovesJukka2020”

Voit selvittää, onko haluttu hashtag käytössä aiemmin etsimällä sitä hakukentän avulla. Ja jos ei ole kerro kaikille ystävillesi ja perheellesi, jotta he voivat käyttää sitä spesiaalipäivänäsi. Tämä lisää myös yksityisyyden tunnetta, sillä vain ne, jotka tietävät hashtagista, hakevat sitä aktiivisesti.

Hashtags tapahtumille: Lähes jokaisessa suuressa tapahtumassa, niin positiivisessa kuin negatiivisessa mielessä, on hashtag.

 #linnanjuhlat – #hurricanekatrina

Brändätyt hashtagit: Brändit käyttävät mainoskampanjoihin hashtags keinona tarttua mieleen.

#idolssuomi

Lifestyle hashtagit: Hastagien käyttö luo yhteisöllisyyttä ja mahdollistaa löytämään ihmisiä, joilla on samankaltaisia mielenkiinnon kohteita, elämäntapoja ja virstanpylväitä. Tässä on esimerkki kustakin,

#kudonta on kiinnostusta

#vegaani on elämäntapa valinta

#valmistuminen on virstanpylväs.

Lisää jokin näistä hashtageistä hakukenttään ja voit olla yhteydessä kaikkien näistä puhuvien kanssa.

Hashtag-etiketti

Hashtags on upea työkalu, joka tukee brändiäsi, seuraa asiakkaiden reaktioita, luo sitoutumista, seuraa uusimpia trendejä ja herättää tietoisuutta.

Merkityksettömät hashtagit: #tämäonminunliianpitkähashtagini Ne ovat tehottomia, koska kukaan ei koskaan etsi niitä. Joten tee tutkimustasi ja käytä maalisjärkeä luodessasi hashtagia, se riittää.

Käytä niitä hashtageja, joita kuvittelet kohdeyleisösi käyttävän ja hakevan. Yleisimpiä väärinkäytön muotoja on hashtagin käyttö jokaisessa sanassa (esim. #tänään #minulla #on #liian #pitkiä #hashtageja) tai kokonaisessa lauseessa sekä suositun hashtagin käyttö asiayhteydestä irrotettuna ja trollaaminen.

Hashtagien liikakäyttö: Vähemmän on joskus enemmän. Instagramin avulla voit käyttää enintään 30 hashtagia viestissäsi. Haluatko todella hyödyntää tätä vapautta? Joskus liian monta hashtagia päivityksessä ohittaa yleisösi, jolloin sisältösi on vaikea lukea ja ymmärtää. Joten varmista, että olet strateginen.

Ennen hashtagin lisäämistä on hyvä olla tietoinen mitä hashtagin takaa löytyy, jotta julkaisusi ei joudu negatiiviseen valoon.

Suosituimpia hashtageja ovat:

  1. #Love
  2. #Instagood
  3. #Me
  4. #Tbt
  5. #Follow
  6. #Cute
  7. #Photooftheday
  8. #Followme
  9. #Like
  10. #Tagsforlikes
  11. #Happy
  12. #Beautiful
  13. #Girl
  14. #Picoftheday
  15. #Selfie
  16. #Fun
  17. #Instadaily
  18. #Summer
  19. #Friends
  20. #Like4like

Voit onnistuneesti lisätä hashtageja kuvaasi, ajatuksiasi ja ideoitasi ja verkostoitua henkilöihin, jotka puhuvat samoista aiheista kuin sinä. Nauti ja pidä hauskaa! #helpponakki

Rakenna Oma Brändisi Facebook -ryhmä

Liity mukaan Rakenna Oma Brändisi Facebook -ryhmään yrittäjille. Ryhmässä sinulla on mahdollisuus oppia markkinoinnista, digitaalisen markkinoinnin työkaluista, automatisoimaan enemmän, säästämään aikaa sekä skaalaamaan liiketoimintaa.

Shopping Cart
fiFinnish
Scroll to Top