henkilöbrändäys somessa media-assari

Henkilöbrändäys somessa

 

Henkilöbrändäys somessa

Brändäys ei ole vain nätti logo vaan se on paljon muuta.
Sinun brändisi identiteetti on se mitä uniikkia arvoa ja viestiä tuot maailmalle. Tätä on henkilöbrändäys somessa.

1. Mitä arvoa voit tuottaa muille, mikä on se numero 1 arvosi, ottaen huomioon sinun taustasi, tietosi, kokemuksesi ja luo brändisi viesti sen ympärille. Henkilöbrändisi tulisi olla sitä mitä oikeasti olet, se on sinun myyntivalttisi. Jos koitat olla jotakin muuta mitä olet niin se ei tule kantamaan sinua eteenpäin. Mieti kuka olet ja mitä edustat. Vasta sen jälkeen kun tiedät mikä on brändisi viesti voit alkaa viestiä somen kautta, verkkosivujesi kautta, sisällöllä ja designilla.

2. Tiedä sinun ideaali asiakkaasi profiili ja sinun kohdeyleisösi
Jotta voit jakaa brändisi viestiä selkeäsi ja tehokkaasti tulee sinun tietää kenen kanssa kommunikoit, mikä on kohdeyleisösi ja mikä on ideaalin asiakkaasi profiili. Henkilöbrändäyksessä ei ole tarkoitus myydä kaikille vaan se on suhteiden luomista oikeiden ihmisten kanssa. Keitä ovat he henkilöt keiden kanssa tahdot työskennellä ja mitkä ovat heidän tarpeensa ja arvonsa? Mitä ongelmia heillä on ja millaisia ratkaisuja he etsivät, joissa sinä voisit auttaa. Listaa asiakasprofiilia varten asioita kuten Ikä, siviilisääty, missä asuvat, sukupuoli ja miten viettävät aikaansa.

3. Luo sosiaalisen median strategia
Kun tiedät sinun kohdeyleisösi ja mihin he ovat sitoutuneet sosiaalisessa mediassa ja missä viettävät aikaansa.
Valitse kanava, johon keskityt Facebook, Pinterest, Instagram tms.

4. Tarjoa arvokasta sisältöä johdonmukaisesti
Luo artikkeleita, videoita, bloggausta, haastatteluja, podcasteja tai livevideoita.
Tarjoa korkealaatuista sisältöä, jota kohdeyleisösi tarvitsee johdonmukaisesti ja tarkoituksen mukaisesti.
Avaintekijä on tässä se, että luot suhteita ja annat arvoa.

5. Luo markkinointitunneli, joka muuttaa potentiaalisen asiakkaan asiakkaaksi.
Kun potentiaalinen asiakas on tutustunut verkkosivuihisi, sosiaalisen median kanaviisi ja tiedät mitä asiakkaasi tarvitsee ja olet luonut tuotteen, jolla voit ratkaista asiakkaan ongelman. Voit antaa heille tarjouksen, jostakin sellaisesta tuotteesta ja samalla olematta tyrkky.

Avuksi henkilöbrändäyksen suunnitteluun minulla on antaa “brändäyksen alkeet opas”. Siitä löydät lisätietoa täältä.

Lisäksi avuksi myyntitunnelin luomiseen verkkosivuillesi löytyy minulta minikurssi aiheeseen liittyen. Minikurssin löydät täältä.

Katso myös artikkelini – Bloggaa itsellesi brändi

 

Kommentoi

Shopping Cart
fiFinnish
Scroll to Top