Brändää oma yrityksesi workshop

Brändää oma yrityksesi-workshop osa 5

Tämä on viides osa 6:den videon brändää oma yrityksesi sarjasta. Tämän video sarjan avulla autan sinua kehittämään ja rakentamaan brändiäsi. Videosarjaan kuuluu myös ladattavia työkirjoja, jotka löydät videoiden yhteydestä.

Täältä löydät kaikki workshoppiin kuuluvat videot

Tähän mennessä workshoppia olemme tutustuneet strategisen brändäyksen perusteisiin, miten tehdään brändille perusta, miten löytää kohdeyleisönsä ja kuinka luoda yhteys heihin ja selvittäneet miksi unelma asiakkaasi eivät palkkaa sinua.

Olemme käsitelleet brändisi strategiaa, mutta nyt pääsemme siirtymään siihen hauskaan osuuteen, jota uskon sinun odottaneen, brändisi stailaus.

Ensinnäkin, mitä on brändin stailaus?

Lyhyesti sanottuna se on se miltä brändisi näyttää. Mutta tarkennetaan.

Brändisi stailaus tuo persoonallisuutesi esiin liiketoiminnassasi. Se kertoo tarinaa, mikä vetää asiakkaita luoksesi.

Kun unelma asiakkaasi saapuu sivuillesi, niin tahdot hänen heti tuntea yhteyden brändiisi. Tahdot heidän ajattelevan KYLLÄ, tämä mies tai nainen heti ymmärtää minua.

Suunnittelulla on voima tehdä niin. Etkö usko? Katsotaan esimerkkiä.

Sanotaan, että olet korkealle tähtäävä kirjailija nimeltä Maija ja olet etsimässä copywriter-kurssia, jonka voisit suorittaa. Olet rohkea ja peloton nainen ja tahdot välittää teksteihisi samaa rohkeutta ja alat etsiä kurssia (ja sen luojaa), joka on samantyylinen.

Ensin sinä saavut kauniille copywriterin verkkosivuille, jotka ovat minimalistiset ja tyylikkäät, mutta eivät rohkeat ja pelottomat. Kirjailija on hyvä sanojen kanssa, joten alat harkita ottavasi yhteyttä häneen.

Mutta sitten saavut toisille verkkosivuille, jotka ovat rohkeat, hauskat ja täytetty kurssinimillä, jotka ovat juuri sinun juttujasi.

Sinä heti tunnet emotionaalisen yhteyden tähän brändiin, koska selvästi teillä on molemmilla sama brändityyli. Jos tämä brändi ei olisi niin taitavasti suunniteltu, veisi huomattavasti enemmän aikaa asiakkaalla tuntea yhteys brändiin. Sinun tulisi viettää huomattavasti enemmän aikaa sivuilla ja käydä läpi tekstejä ja muodostaa vaikutelma.

Brändin stailaaminen luo parhaan ensimmäisen vaikutelman asiakkaallesi, jotta hänestä voi tulla mahdollisesti asiakkaasi.

Tilastot osoittavat, että sivuille saapuva asiakas muodostaa kahdessa sekunnissa mielipiteen brändistäsi. Kahdessa sekunnissa. Mikä tarkoittaa sitä, että sinulla on 2 sekuntia aikaa saada asiakas rakastumaan sinuun.

Kaksi sekuntia ei ole riittävän pitkä aika vakuuttaa asiakasta sanojen kautta tai tarjoamasi palveluiden ja tuotteiden kautta. Ainut mikä saa asiakkaasi pysymään tarpeeksi pitkään on brändisi identiteetti. Sinun designisi. Jos saat liitettyä persoonallisuutesi mukaan designiisi se kiinnittää asiakkaiden huomion.

Ennenkuin alat suunnitella brändiäsi, sinun tulee päättää mikä on sinun brändisi tyyli.

Tyyli on muotoilu, jonka lisäät kaikkialle. Kun pitäydyt tarpeeksi pitkään samassa tyylissä, se yhdistetään brändiisi. Kun ihmiset ajattelevat brändiäsi, heillä on mielikuva tyylistäsi. Brändityyli muodostaa mielipiteen yrityksestäsi.

Sinun tulee selvittää mikä on tyylisi ja liittää se kaikkeen mikä koskettaa brändiäsi. Jos mietit kuinka voit toteuttaa sen, niin ei hätää! Pidän kovasti tämän päivän harjoituksesta.

Tämän päivän työkirja auttaa sinua määrittelemään brändisi visuaaliset tavoitteet.

Tilaa alta oma työkirjasi

Tilaa tästä oma workshopin materiaalisi sähköpostiisi ja rakenna brändisi tyyli.

Samalla liityt sähköpostilistalleni, jossa jaan arvokasta sisältöä.
Ainahan voit poistua listaltani.

media-assari_allekirjoitus