Brändää oma yrityksesi workshop 4

Brändää oma yrityksesi – workshop video 4.

Tämä on neljäs osa 6:den videon brändää oma yrityksesi sarjasta. Tämän video sarjan avulla autan sinua kehittämään ja rakentamaan brändiäsi. Videosarjaan kuuluu myös ladattavia työkirjoja, jotka löydät videoiden yhteydestä.

Jos et houkuttele asiakkaita tai saat asiakkaita, jotka eivät ole unelma asiakkaitasi, se voi johtua näistä kolmesta syystä:

  1. epäjohdonmukainen brändi
  2. Vanhentunut (tai ruma) brändi
  3. Verkkosivusto, joka ei ole suunniteltu strategisesti (todennäköisesti siksi, koska suunnittelija oli vain keskittynyt yhteen asiaan: tehden nättiä)

En sano, että nämä olisivat ainoat asiat, mitkä vaikuttavat asiakkaiden saamiseen, mutta nämä ovat minun kokemuksestani ne kolme brändäys virhettä mitä ihmiset tekevät. Jos ajattelet sinun tekevän jotakin näistä, se on luultavasti osasyy (jos ei peräti koko syy) miksi ihmiset eivät päädy asiakkaaksesi.

Käydäänpä läpi jokainen ongelma yksitellen  ja mietitään miten näitä voisi korjata.

  1. Epäjohdonmukainen brändäys

Kun sivusto on epäjohdonmukaisesti brändätty, ei sivuilta löydy uniikkia ja mieleenpainuvaa tyyliä. Yleensä väripaletti ja fontit vaihtuu jatkuvasti ja ei ole mitään jälkeä ammattimaisuudesta. Mutta onko verkkosivusi ainoa paikka, jossa voit esitellä brändisi ja tehdä vaikutuksen potenttiaalisiin asiakkaisiin? Ei ole. Johdonmukaiseen brändäämiseen kuuluu paljon muutakin.

On tärkeää, että brändin tyyli ulottuu kaikkiin eri osa-alueisiin, ei vain verkkosivustoon. Brändisi sama ulkonäkö ja tunnelma täytyy välittyä sosiaalisen median kautta, käyntikorteissa, liikehuoneistossa, asiakkaan asiakirjoissa ja muissa.

Kun brändisi on täysin johdonmukainen, kohderyhmäsi näkee sinut vahvana brändinä, joka todella tietää mitä tekee. Haluat saada mahdollisimman parhaan ensivaikutelman kun asiakkaasi saapuu sinun sivullesi tai vierailee sinun sosiaalisen median sivustollasi. Jos he eivät näin tee, luuletko heidän valitsevan sinut mieluummin kuin kilpailijasi, jolla on brändäys kasassa. Tämä kuullostaa kovalta, mutta faktaa silti.

  1. Vanhentunut brändi tai ruma brändäys

Epäjohdonmukainen brändäys on yksi asia, mutta huono tai vanhentunut grafiikka on täysin eri peli. Brändi, joka ei näytä hyvältä tekee yhden asian potenttiaaliselle asikkaalle: kääntää heidät pois.

En ole henkilökohtaisesti kiinnostunut palkkaamaan yritystä, jolla on ruma brändi tai verkkosivut. Se saa minut tuntemaan, että he ovat vanhanaikaisia, heiltä puuttuu intohimo brändiään kohtaan. En viitsi investoida rahojani, vaikka heidän palvelunsa voisivat olla aivan hämmästyttävän hyvät, huonosta brändistä huolimatta.

Tämä on hiukan tuomitsevaa, mutta näin ihmiset tekevät. Joskus me arvioimme kirjoja kansien perusteella, ennnenkuin teemme päätöksen sijoitammeko vaivalla ansaitsemamme rahamme niihin.

  1. Verkkosivusto, jolta uupuu strategia

Onko verkkosivustollesi suunniteltu selkeä strategia miten sivustolla kävijät liikkuvat sivuillasi ja kuinka saat verkkosivujesi kautta heistä maksavia asiakkaita. Onko etusivusi pitkä kertomus yrityksesi taustasta, johon saapuva kävijä ensimmäisenä törmää ja alle 8 sekunnissa toteaa sen olevan ei kiinnostava ja poistuu sivuiltasi, koska oikeasti hän on ongelmaansa etsimässä ratkaisua.

Onko verkkosivustollasi mitään mikä pysäyttää asiakkaasi ja saa liikkumaan verkkosivuillasi etsien lisää tietoa. Jättääkö asiakas itsestään mitään sinulle verkkosivuillasi, kuten esim. täyttää yhteydenottolomakkeen, ja voit sitä kautta jatkossa markkinoida.

Paljon näkee verkkosivuja, jotka ovat nätisti toteutettuja ”käyntikortteja”, mutta saadaanko verkkosivujen kautta oikeasti maksavia asiakkaita? Joten tee verkkosivuillesi strategia.

Tutustu artikkeliini – Verkkosivustrategia, jolla luot lisää konversioita

Olen käyttänyt paljon vaivaa tähän workshoppiin, koska aidosti välitän siitä miten se vaikuttaa sinun brändiisi, sinun intohimoosi ja tavoitteisiisi. Jos et saa tällä hetkellä asiakkaita tai unelma asiakkaitasi, en tahdo sen johtuvan sellaisesta minkä saa helposti korjattua.

Näistä tämän päivän workshopin osioista ensimmäinen on yleisin. Epäjohdonmukainen brändäys on monien brändien syy, jonka vuoksi ei saada yhteyttä kohdeyleisöön. Keskinkertainen brändi ei johdata asiakkaitasi tarttumaan sinuun ja yritykseesi, joten koitetaan korjata se! Lataa alta pdf, josta saat vinkit toteuttaa yhtenäinen brändi.

 

Workshopin aiemmat videot löydät tästä:

Workshop 1

Workshop 2

Workshop 3

Tilaa tästä oma workshopin materiaali sähköpostiisi ja rakenna yhtenäinen brändi.

Samalla liityt sähköpostilistalleni, jossa jaan arvokasta sisältöä.
Ainahan voit poistua listaltani.

media-assari_allekirjoitus