8 tapaa lisätä linkki Instagramissa

Etsitkö tapoja ohjata lisää kävijöitä verkkosivuille Instagramin kautta? Haluatko jakaa linkkejä useampaan paikkaan Instagramissa?

Tässä artikkelissa on kahdeksan erilaista tapaa jakaa linkkejä Instagram-profiiliin ja viesteihin.

1: Lisää linkki Instagram-bioosi

Aloitetaan ensimmäisellä ja yksinkertaisimmalla tavalla linkin sijoittamiseen Instagramiin. Linkki biossasi on linkki kaikille, jotka käyvät profiilissasi.

Mielipiteet eroavat tämän linkin parhaasta strategiasta. Jotkut yritykset linkittävät verkkosivustolleen ja jättävät sen siihen. Toiset päivittävät biolinkin säännöllisesti ja ohjaavat käyttäjiä julkaisuiden kautta klikkaamaan tätä biolinkkiä.

Säännöllinen vaihtaminen ei kuitenkaan huomioi vanhoja viestejä, joita ihmiset selaavat myöhemmin sinun Instagram profiilissasi. Tällöin ei ole enää sitä mielenkiintoista linkkiä olemassa.

linkki bio osuuteen2: Useiden linkkien osoittaminen linkkipalvelun avulla

Linkkipalvelusta esimerkkinä on linktree.

Tämän sovelluksen käyttöön minulla on oma video>>

Sovelluksen avulla teet yhden linkin, jota klikkaamalla avautuu valikko, johon voit lisätä useampia linkkejä.

linktreeJotkut palvelut, kuten esim. Later Linkin.bio, sisällyttää videolinkit, valokuvakarusellit ja jopa Shopify-integroinnit.

3: Jaa lyhyitä linkkejä laskeutumisivuille Instagram-kuvatekstissäsi

Et voi sisällyttää klikattavia linkkejä normaalien Instagram-valokuvaviestien kuvateksteihin, mutta se ei tarkoita, että linkki kirjoitettuna olisi turha. Voit silti käyttää niitä saadaksesi käyttäjien huomion, jakamaan sisältöäsi ja laajentamaan tavoitettavuutta huolellisesti valituilla hashtageilla.

Käytä linkin lyhennyspalvelua, kuten esim. Bitly, jotta linkin käyttäjien on helppo kopioida tai muistaa – bonusvinkki, jos mukautat linkin brändiäsi ja sisältöäsi varten.

4: Swipe up linkit Instagram-tarinoihisi

Mikäli sinulla on 10 000 seuraajaa tai vahvistettu tili (mikä on vaikeaselkoinen ja melkein umpimähkäinen prosessi), niin onneksi olkoon. Voit lisätä linkin Instagram tarinoihin. Voit myös ohjata kuvajulkaisuiden teksti osuudessa klikkaamaan Instagram tarinaa ja sitä kautta linkkiä.

Niille joilla ei ole vielä 10 00 seuraajaa suosittelen videotani, jossa esitän kiertotavan tähän.

swipe up videoVoit myös tallentaa näitä tarinoita profiilisi kohokohdat-osioon. Nämä tarinat pysyvät kiinnitettyinä pofiilisi yläosassa. Käytä kohokohtia ikivihreän sisällön kirjastona: vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin, eniten myydyt tuotteet jne.

Pidätkö Instagram-tarinaa ikuisesti tai annat sen haalistua 24 tunnin kuluttua, muista, että jokainen tarina toimii vain 15 sekuntia. Katsojat eivät saa paljon aikaa reagoida, joten tee toimintakehotus (CTA) kristallinkirkkaaksi.

Lähetä tarinoita, jotka linkittävät takaisin omiin viesteihisi, profiiliisi ja IGTV: hen. Voit myös linkittää muiden ihmisten merkityksellisiin viesteihin, tarinoihin ja profiileihin. Muista, että jos liität promootiota somevaikuttajaan tai muun brändin kanssa, olet kaksinkertaistanut käytettävissäsi olevien linkkien määrän.

5: Luo linkkejä Instagram-kauppa viesteihin ja tarinoihin

Ostettavat julkaisut ovat toinen esimerkki erityisistä linkeistä. Jokainen linkki linkittyy vain yhteen tuotteeseen (ja sen on oltava fyysinen tuote).

Jos tahdot myydä tuotteita Instagramin kautta ja sitä kautta lisätä myös linkkejä Instagram julkaisuihin niin latan tämän videon alapuolelle linkkejä, joista löydät lisätietoja, kuinka näin voit toteuttaa.

https://www.facebook.com/help/instagram/1108695469241257?helpref=related

https://help.instagram.com/1627591223954487?helpref=uf_permalink

6: Maksa markkinoidaksesi linkkejä Instagram-viesteissä ja -tarinoissa

Instagram-yritysprofiililla voit maksaa viestien ja tarinoiden mainostamiseksi. Tämä ei vain auta sinua segmentoimaan yleisöäsi, vaan voit myös lisätä napsautettavia linkkejä mainostettujen viestien kuvateksteihin. Se on totta: Instagram antaa sinun lisätä linkkejä niin kauan kuin maksat niistä.

Samoja sääntöjä sovelletaan kaikkiin mainoksiin myös tässä. Varmista, että linkkisi ovat ehdottomasti osuvia viestiin ja tarinaan, jossa ne näkyvät, koska jos ihmiset klikkaavat ja sitten poistuvat, olet hukannut mainoskulut.

Ajattele etsimääsi tulosta. Mainostatko ostettavaa tuotetta, kerrot brändistäsi tai tahdot sitouttaa mielenkiintoisella sisällöllä? Eri konversiot vaativat erilaisia malleja. Yritä löytää tasapaino houkuttelevan julkaisun ja räikeästi ilmeisen CTA: n välillä.

7: Lisää linkkejä Instagram-suoraviesteihin

Instagramin suorat viestit ovat hyvin vähän käytettyjä. Sinun on seurattava postilaatikkosi päivittäin viestipyyntöjen, asiakaspalvelukysymysten ja brändiäsi mainitsevien tarinoiden suhteen. Vastaa, jaa ja luo asiakassuhteita.

Voit aloittaa keskustelun reagoimalla käyttäjän tarinaan tai ottamalla yhteyttä tarjotaksesi apua. Voit myös käyttää suoraa viestintää aktiivisempana työkaluna. Koska Instagram-viestit ovat yksityisiä, ne ovat henkilökohtaisempi viestinnän muoto. Jos tavoitat seuraajia heidän DM-dokumenteissaan, he arvostavat sinua kohtelemasta heitä yksilöinä. Millaisia viestejä voit toimittaa? Otetaan yksi Esimerkiksi, haluamme toivottaa uudet seuraajat tervetulleiksi. Tietysti sinulla ei ole aikaa kirjoittaa uutta viestiä joka kerta, kun joku liittyy seuraajaksesi, joten aloita asettamalla pikavastaukset.

Asenna nopeat vastaukset siirtymällä kohtaan Asetukset ja sitten Liiketoiminta ja pikavastaukset. Kirjoita viesti ja valitse avainsana, jotta löydät nopeasti tarvitsemasi vastauksen.

pikavastaukset

Voit jakaa aktiiviset linkit pikavastauksissa ja tavallisissa viesteissä. Joten voit jakaa tiettyjen linkkien vastauksena asiakaskyselyihin, voit myös käynnistää automaattisen sitoutumista edistävän kampanjan jokaiselle uudelle seuraajalle.

8: Jaa linkkejä IGTV-kuvauksissasi

IGTV:n videossa voit jakaa linkin sisältökohdassa

Voit lisätä klikattavia linkkejä jokaiseen IGTV-videoon. Nähdäkseen kuvauksen, käyttäjien on klikattava viestin otsikon vieressä olevaa nuolikuvaketta. Koska käyttäjien on klikattava kuvaus esille linkkien näkemiseksi, muista kertoa heille linkistä IGTV-videosi aikana.

Toisin kuin tarinalinkit, IGTV-linkit ovat käytettävissä kaikilla tilillä riippumatta siitä, ovatko ne saavuttaneet 10 000 seuraajaa.

Bonus: Käytä toimintapainikkeita Instagram-profiilissasi

Kaikilla Instagram-yritysprofiileilla ei ole tarina-linkkejä, mutta kaikilla on pääsy profiilin toimintapainikkeisiin. Voit luoda pikapainikkeita profiilissasi seuraavia toimia varten ja vapauttaa merkkitilaa biostasi.

Toimintapainikkeita ovat esimerkiksi:

Soita

Sähköposti

ohjeet

Aloita tilaus

Tilaa

Varata

Huomaa, että nämä painikkeet ovat näkyvissä vain mobiilisovelluksessa, eivät työpöydällä. Mutta sitten kukaan paitsi sosiaalisen median päälliköt käyttävät Instagramia työpöydällä.

Shopping Cart
fiFinnish
Scroll to Top