6 syytä miksi yrityksesi tarvitsee verkkosivut (eikä vain Facebook-sivua)

6 syytä miksi yrityksesi tarvitsee verkkosivut (eikä vain Facebook-sivua)

Monet pienyritysten omistajat luottavat siihen, että voivat rakentaa liiketoimintansa pelkästään sosiaalisen median avulla. Se saattaa tuntua hyvältä vaihtoehdolta, mutta se ei kuitenkaan ole paras vaihtoehto mikäli tahdot yrityksellesi kasvua.

Ajatellaanpa seuraavia kysymyksiä

Mikä on ensimmäinen asia mitä mietit, kun haluat löytää ammattilaisia?

Mikä on ensimmäinen asia, mitä teet, kun kuulet jostakin yrityksestä?

Mitä teet, jos näet jonkun sosiaalisen median tilin ja haluat lisätietoja heistä?

Sinä tietysti Googletat ne. Tässä ei ole merkitystä toimiiko yritys verkossa tai paikallisesti.

  1. Verkkosivut luovat luottamusta ja uskottavuutta

Kun yrityksellä on verkkosivut, näyttää yritys ulospäin luotettavammalta ja uskottavammalta kuin esim. Facebook tai Instagram-tili. Valitettavasti ihmiset eivät osta tuotteita tai palveluita ennen kuin he luottavat yritykseen. Verkkosivujen välityksellä sinulla on mahdollisuus esitellä taitojasi, tietosi ja sinut voidaan nähdä alan asiantuntijana. Toki voit esitellä osaamistasi tai työnäytteitäsi somessakin, mutta ne ovat siellä hajallaan profiilissasi kun verkkosivuille voit luoda näille oman osion tai verkkosivun. Voit myös luoda portfoliosivun, jota kautta potentiaaliset asiakkaat voivat olla yhteydessä sinuun.

  1. Verkkosivut toimivat 24/7

Verkkosivut ovat se paikka, johon kävijät voivat mennä riippumatta kellonajasta tai sijainnista. Strategisesti suunnitellut verkkosivut voivat toimia sinulle työntekijänä. Asiakkaasi voivat tehdä ostoja sinun nukkuessakin.

Somekanavien tavoitteena on ohjata kävijät suoraan verkkosivuillesi. Verkkosivustoon, josta he voivat lukea lisää sinusta, lukea sinun julkaisujasi ja nähdä työsi. Verkkosivustosi on yrityksesi koti ja some-kanavat vain tukevat tätä.

  1. Verkkosivut säästävät sinun ja asiakkaiden aikaa.

Verkkosivusto auttaa sinua ja asiakkaitasi säästämään aikaa. Tarkoitan sitä, että esimerkiksi kun jaat tärkeitä tietoja sivustossasi, kuten sijaintisi, työaikasi, hinnoittelun, tarjoamiasi palveluita jne. Säästät aikaa, jonka kuluttaisit vastaamalla samoihin kysymyksiin toistuvasti.

Voit ajatella sivustoasi valtavana digitaalisena esitteenä yrityksellesi. Verkkosivustossa on hienoa se, että se on passiivinen – julkaiset jotain sivustossasi kerran ja se on siellä ikuisesti tai sen ajan, kunnes poistat sen.

Strategisen ja toiminnallisen verkkosivuston pitäisi vastata heti kävijäsi kysymyksiin ja heidän pitäisi pystyä arvioimaan, tarjoatko sitä mitä he etsivät.

  1. Omistat omat verkkosivusi

Et voi koskaan tietää milloin Facebook tai Instagram päättääkin evätä sinulta koko sometilisi. Tällöin menetät kaikki ne vaivalla haalitut seuraajat eikä kukaan voi olla enää yhteydessä sinuun.  Sen sijaan oman verkkosivustosi sinä omistat.

Joten et voi luottaa pelkästään sosiaaliseen mediaan, se ei yksinkertaisesti riitä näinä päivinä. Et voi antaa yrityksellesi “kuolla” vain siksi, että Instagram ei pitänyt jostakin julkaisustasi ja päätti kieltää tilisi. Sinun täytyy ajatella eteenpäin ja varmistaa, että olet luomassa kestävää liiketoimintaa.

  1. Voit esitellä yritystäsi

Voit toki tehdä brändättyjä kuvia ja luoda brändisi ilmeen mukaisia postauspohjia Facebookiin. Tämä on hyvä tapa pitää yhtenäinen ilme kaikissa kanavissa, mutta verkkosivustosi on se paikka, jossa yrityksesi tulisi loistaa. Sinne saavuttaessa kävijä näkee heti yhdellä silmäyksellä sinun yrityksesi tarjoamat mahdollisuudet. Lisäksi somessa voi olla myös haasteellista erottautua, koska kaikki tekevät juurikin sitä mitä sinäkin teet.

  1. Voit rakentaa sinun näkyvyyttäsi verkossa

Kuten mainitsin, on mahdollista rakentaa yritys sosiaaliseen mediaan. On ihmisiä, joilla oli suuri menestys somessa ilman verkkosivustoa. Kun yrityksellä on verkkosivusto, luodaan sen avulla online näkyvyyttä brändillesi. Luodaan pitkäaikainen työkalu, joka voi muuttaa yrityksesi suuntaa ja avata uusia mahdollisuuksia. Sijoitus Googlessa vie aikaa, joten mitä nopeammin sivustosi toimii sitä parempi. Ihannetapauksessa voit aloittaa verkkosivuston yhdessä sosiaalisen median kanavien kanssa.

Shopping Cart
fiFinnish
Scroll to Top