5 asiaa, jotka tekevät brändistäsi epäammattimaisen

Epäammattimainen brändi – Käyn läpi 5 asiaa jotka tekevät helposti brändistäsi epäammattimaisen näköisen.

LIITY FACEBOOK-RYHMÄÄN: https://www.facebook.com/groups/rakennaomabrandisi/

Yksi suurimmista peloista mitä yrittäjillä on se, että he eivät näytä ammattimaisilta ja helposti lähestyttäviltä. Yrittäjät pelkäävät näyttävänsä ”itse tehdyiltä” ja että eivät saavuta oikeaa ihanteellista asiakasta. Tahdon jakaa sinulle 5 asiaa mitkä saattavat tehdä sinun brändistäsi epäammattimaisen näköisen.

LIIKAA ASIAA + SEKAVAA
Onko verkkosivusi täynnä asiaa ja onko siellä vaikea navigoida sivuista toiseen? Onko brändissäsi ja logossasi liikaa asioita? Liika sekavuus ja liika informaatio ajaa ihmisiä pois verkkosivuiltasi. Yksi tapa pitää itsensä ammattimaisen näköisenä eikä epäammatimaisena brändinä on pitää kaikki puhtaana ja yksinkertaisena. Monesti yksinkertaiset logot ja verkkosivujen ulkoasut valkoisine tiloineen tekee verkkosivut huomattavasti houkuttelevammaksi. Karsi siis sivujasi ja varmista asiakkaan helppo kulku sivuillasi.

LIIKAA VÄREJÄ
Rakastatko värejä ja annat sen myös näkyä verkkosivuillasi ja brändissäsi? Yleensä en suosittele asiakkaalle kuin 2 päätuotemerkin väriä ja 2-3 korostusväriä. Joskus voi enemmänkin värejä toimia, mutta ne tulee harkiten sovitella oikeisiin paikkoihin. Harvemmin käytän kuin 2 tai 3 väriä logoon ja niistäkin tyypillisesti yksi on musta tai neutraali harmaa. Liian monet värit ovat kovia silmille ja saavat näyttämään epäammattimaiselta brändiltä.

EPÄJOHDONMUKAISET KIRJASIMET
Samaa linjaa jatkaa fonttien käyttö. Liian monta eri fonttia voi olla myös haitallista ja siitä tulee sama vaikutus kuin olisi liikaa värejä. Paras käytäntö on käyttää yhtä tai kahta fonttia logossasi ja kolmatta käyttää korostuksiin verkkosivuilla. Valitsen yleensä yhden fontin yli muiden ja 1-2 fonttia toimimaan painotuksissa ja korostuksissa. Se tuo eloa tekstiin. Muista käyttää samoja fontteja, joka paikassa, jotta luot yhteneväisyyttä.

EPÄAMMATTIMAISET KUVAT
Huonot kuvat voivat pilata muuten toimivan sivuston. On hyvä muistaa, että ne kuvat mitä käytät sivuillasi kertovat asiakkaalle sinun työsi laadun. Tämä pätee etenkin tuotteita myyviin yrityksiin, mutta myös palveluita myyviin yrityksiin. Jos valokuvat ovat huonosti valaistuja, epämääräisesti aseteltuja, ei brändisi mukaisia niin ne voivat vahingoittaa yrityksesi menestystä. Nykypäivänä on paljon vaihtoehtoja mistä saa kauniita kuvia ja aina voi palkata ammattikuvaajan. Kulut tästä tulevat kyllä takaisin, mutta tässä säästämällä voi tuloja jäädä saamatta.

YRITYKSESI EPÄSELVÄ VIESTI JA MISSIO
Jos viestisi ja missiosi on niin kuin on tapana sanoa ”leväällään kuin Jokisen eväät” niin voit näyttää yleisöllesi sekavalta. Jos sinulle on epäselvää mitä teet ja miksi teet voi yrityksesi olla järjestäytymätön ja epäammattimainen brändi. Luomalla vahvan viestin ja mission voit viestiä juuri oikealle yleisölle ja potentiaalisille asiakkaille. Muuten saatat näyttää harrastelijalta ja sellaiselta joka toimii hetken mielijohteesta kuin siltä, jolla on vakiintunut ja ammattimainen liiketoiminta.

On tärkeää kiinnittää huomiota siihen, miten brändisi esiintyy muille. Haluat olla varma siitä, että välität oikeanlaista viestiä asiakkaillesi ja esiinnyt heille ammattimaisena. Nämä ovat vain muutamia asioita joita on hyvä huomioida, jotta pidät brändisi helposti luettavana.

Lataa tästä brändäyksen alkeet oppaani.

Liity Rakenna Oma Brändisi Facebook-ryhmääni 👉https://www.facebook.com/groups/rakennaomabrandisi/

media-assari_allekirjoitus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *