5 syytä miksi sinun tulisi keskittyä yrityksesi brändäämiseen

1. ANTAA SINULLE ARVOA

Oikean brändäys prosessin läpi käynti antaa selvyyttä liiketoimintaan ja auttaa kasvussa. Asianmukaisella prosessilla, jossa kysytään oikeita kysymyksiä, joiden avulla voit luoda vahvan pohjan liiketoiminnalle. Hyvin usein monet yrittäjät hyppäävät liiketoimintaan todella innoissaan, mutta eivät ota aikaa miettiäkseen ”miksi”, ”kuka” tai ”miten”. Se ei toki ole huono asia, mutta voi olla, että joudut palaamaan ja selvittämään yrityksesi liiketoiminnan tavoitteita, oman tuotemerkin visiota, kohderyhmää jne.


2. LUOTTAMUKSEN RAKENTAMINEN

Kun olet käynyt läpi yrityksen perustamisen ja siirtynyt yrityksesi visuaaliseen ulkoasuun ja lopulta verkkosivuihin ja sosiaalisen median strategiaan niin luot yrityksesi brändi kokemusta. Luottamus rakennetaan brändi kokemuksen kautta, joten tahdot sen olevan virheetöntä, hienoa ja mieleenpainuvaa.

Omaan liiketoimintaan tulee rakentaa luottamusta, koska luottamus = myynti ja myynti on elintärkeää, jotta yrityksesi voi olla yritys. Luottamuksen rakentaminen, erityisesti online-liiketoiminnassa vie aikaa ja energiaa, mutta oman yrityksen brändäys voi auttaa. Miten? Brändäys luo koko ajan kokemuksia ja yleisösi oppii ymmärtämään sinua ja yritystäsi riippumati siitä missä näkevät sinut; blogissasi, facebookissa, Instagramissa jne. Olet aina sama henkilö, joka tarjoaa samanlaisia neuvoja / asiantuntijuutta, tuotteita tai palvelua johdonmukaisesti. Mieti ihmisiä joihin luotat eniten elämässäsi – eikös he ole aina silloin paikalla kun lupaavat olla ja eikö he ole lujia ja vankkoja henkilöitä, joilla ei arvot horju. Yrityksesi voi ilmentää näitä ihanteita myös.


3. ULKONÄÖLLÄ ON VÄLIÄ

Brändäys ei ole vain nätti ulkoasu, mutta tulee ymmärtää myös se, että ulkonäöllä on väliä. Ammattimaisella ulkoasulla on väliä. Sanotaan, että menet kauppaan, jossa kaikki on sekaista ja sotkuista. Tavarat heiteltyinä ja likaisena. Tahdotko ostaa kaupasta mitään? Vai tahdotko kääntyä ympäri ja suunnata seuraavaan kauppaan, jossa ehkä tuotteet ovat kalliimpia mutta sinun ei tarvitse pelätä mihin astut tai mitä hengität. Tämä tietysti on äärimmäinen tilanne, mutta sama ajatus pätee yritykseesi. Sinulla ei voi olla sotkuinen ja epäjärjestyksessä oleva liiketoiminta ja olettaa, että ihmiset pitävät sinua ammattilaisena, arvokkaana ja että sinuun kannattaa käyttää aikaa ja rahaa. Eikä vain näyttämällä ammattimaiselta, käymällä brändäys prosessin läpi luot brändisi identiteetin (tai ”lookin”) mikä toimii ja vetoaa kohdeasiakkaaseesi. Oikea väriyhdistelmä yhdisteltynä oikeisiin strategioihin sosiaalisen mediaan ja sisältöihin ja näiden kopioiminen ja niin edelleen, vetää omaa kohderyhmää sinua kohti, näyttää heille arvoa ja saa heidät ostamaan.


4. NÄYTÄ SITOUTUMISESI

Investointi omaan yritykseesi näyttää muille sen, että otat yrityksesi vakavasti. Alussa voi olla, että investointi brändäykseen on viimeinen asia, jonka tahdot tehdä. Mutta parhaassa tapauksessa kannattaa satsata investoimalla brändäykseen mikä sisältää strategiasi, visuaalisen yritysilmeen ja verkkosivuston, jolloin kaikki huokuu yhtenäisyyttä ja ammattimaisuutta.

Asiakkaillesi tai yleisöllesi tämä esittelee sinut ”oikeana pelaajana” riippumatta mikä alasi on. Olet keskittynyt, kyvykäs, joka voi tarjota oikeita tuloksia ja näytät kaikille parhaimman minäsi.

Jos olen ostamassa palveluja tai tuotteita ja en löydä yritykseltä nettisivuja niin tämä yritys tipahtaa minun ostoslistaltani pois. Jos löydän keskinkertaisen verkkosivun ja en lainkaan sosiaalisen median läsnäoloa niin tämä yritys tipahtaa pois ostoslistaltani. Haluan työskennellä yritysten kanssa, jotka ovat innoissaan ja intohimoisia ja ymmärrän heidän brändinsä.


5. RAKENNA TUNNISTETTAVUUTTA

Nopea tapa alkaa näkymään oman alan experttinä on tunnettavuus. Tällä tarkoitan sitä, että joku näkee sinut Twitterissä ja törmääkin sinuun seuraavaksi Instagramissa ja tietää, että se olet sinä. Tai näkee nimesi vieraana toisessa blogissa ja muistaa kuinka hyvä blogisi on. Yhtenäinen brändäys voi antaa sinulle tunnistettavuutta.

Tunnistettavuus on arvokas tekijä rakennettaessa luottamusta niin kuin aiemmin mainitsin. Se on myös arvokas siitä syystä, että se osoittaa sinulla olevan vakiintunut liiketoimi ja suuri läsnäolo luovuttaen sisältöä jota ihmiset tahtovat. Tällainen sosiaalinen todiste on loistava yrityksellesi.

Voit rakentaa tunnistettavuutta käyttämällä samaa profiilikuvaa kaikkialla sosiaalisessa mediassa ja jossain kohtaa verkkosivujasi. Myös luomalla brändisi missio ja jakamalla sitä laajasti sosiaalisessa mediassa on loistava keino. Yhtenäinen yritysilme on erittäin arvokas yrityksellesi.

Terkuin,

media-assari_allekirjoitus

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *