13 bloggausvirhettä

Tällä videolla jaan 13 ohjetta, joilla voit välttää yleiset bloggausvirheet. joita useimmat aloittelijat tekevät ja vinkkejä siihen, kuinka voit nämä virheet välttää.

Blogit voivat auttaa ohjaamaan liikennettä verkkosivustollesi, muuttamaan liikenteen liideiksi, luomaan auktoriteettia toimialallasi ja viime kädessä kasvattamaan yritystäsi. 

Suurin osa blogin liikenteestä ohjataan orgaanisesti – toisin sanoen kuluttajat etsivät jotain hakukoneelta ja klikkaavat blogiisi, jos se vastaa heidän etsimäänsä aihetta. Yleisösi huomiosta kilpailee kuitenkin paljon yrityksiä, joten on tärkeää välttää yleiset bloggausvirheet erottautuaksesi eduksesi.

 

1. Luo blogi-tekstejä, jotka palvelevat yrityksen suurempaa tavoitetta

Bloggausvirhe: Ajattelet ideoita, jotka kiinnostavat vain sinua.

Vaikka itse voit lukea ja lukea uudelleen blogin viestejä julkaistuasi ne, et ole blogikirjoitusten ainoa lukija.

Kun aloitat bloggaamisen, ideoita tulee sinulle satunnaisesti – suihkussa, juostessa tai ajaessasi autolla. Vaikka ideat voivat tulla sattumanvaraisina blogiasi varten, itse ideoiden ei tulisi koskaan olla sattumanvaraisia. Vain siksi, että se on hyvä idea yleensä – tai jotain, joka kiinnostaa sinua henkilökohtaisesti – ei tarkoita, että se olisi hyvä idea yrityksellesi.

Ratkaisu: Kohdista blogijulkaisut yrityksen kasvutavoitteisiin.

Syy, sinun bloggaamiselle on ratkaista kohdeyleisösi ongelmia ja viime kädessä kasvattaa yritystäsi. Joten kaikkien blogijulkaisuiden ideoiden pitäisi auttaa palvelemaan näitä kasvutavoitteita.

Pohdi mikä on yrityksesi se suurin tavoite tai tavoitteet. Pohdi mitkä tavoitteet sinun on saavutettava, ja mitä ideoita sinulla on niiden saavuttamiseksi.

 

2. Kirjoita kuin puhuisit.

Bloggausvirhe: Kirjoituksesi on liian jäykkää.

Blogin kirjoittaminen on hyvin erilaista kuin aikakausilehden kirjoittaminen. Aikakauslehden kirjoitustyyli ei ole kirjoitustyyli, joiden lukemisesta ihmiset nauttivat blogissa.

Bloggausvirheet | naistenlehtien kirjoitustyyli

Bloggausvirheet | naistenlehtien kirjoitustyyli

Rehellisesti sanottuna: Suurin osa julkaisusi näkevistä ihmisistä ei aio lukea koko juttua. Jos haluat pitää heidät kiinnostuneena, sinun on pakotettava heidät jatkamaan lukemista kirjoittamalla tyylillä, joka on vaivatonta lukea.

Ratkaisu: Yritä kirjoittaa tekstejä, jotka tuntuvat miellyttäviltä.

On hyvä olla keskustelevampi kirjoittaessasi. Mitä lähestyttävämpi kirjoituksesi on, sitä enemmän ihmiset nauttivat sen lukemisesta. Ihmiset haluavat tuntea olevansa tekemisissä todellisten ihmisten kanssa, ei robottien kanssa.

Joten löysää kirjoitustasi. Päästä irti jargoniasta. Se miten oikeat ihmiset puhuvat – on sitä mitä oikeat ihmiset haluavat lukea.


3. Näytä persoonallisuuttasi; älä kerro sitä.

Bloggausvirhe: Luuletko, että ihmiset välittävät sinusta bloggaajana.

Se kuulostaa kamalalta, mutta on totuus: Kun ihmiset aloittavat bloggaamisen, he ajattelevat, että heidän yleisöänsä kiinnostaa luonnostaan ​​heidän tarinat ja kiinnostuksen kohteet, mutta niin ei ole. Kukaan ei ole kiinnostunut sinusta ja kokemuksistasi. Ihmiset välittävät enemmän siitä, mitä voit opettaa heille.

Ratkaisu: Jaa persoonallisuuttasi hämärtämättä aihetta.

Vaikka ihmiset eivät välitä siitä, että kirjoitat julkaisun, sinä voit kuitenkin jakaa omaa persoonallisuuttasi blogijulkaisuihin ja saat lukijat tuntemaan olonsa mukavammaksi. Kuinka teet sen, on täysin sinusta kiinni. Jotkut ihmiset haluavat hauskuuttaa vitseillä ja toisilla on tapana jakaa hyvin realistisia julkaisuja arjesta.

Lisätäksesi persoonallisuutta omaan kirjoitukseesi, yritä etsiä tapoja suhtautua lukijoihisi kirjoittamassasi aiheesta – kirjoita kuin hengailisit lukijan kanssa ja keskustelisit hänen kanssaan. Tee julkaisusi sävystä henkilökohtainen, hyväksyttävä ja kiinnostava, aivan kuten olisit kasvokkain keskustelemassa.


4. Ota esiin pointtisi uudestaan ​​ja uudestaan.

Virhe: Et toimi johdonmukaisesti vaan poikkeat.

Vaikka sinua kehotetaan antamaan oman persoonallisuutesi loistaa kirjoittaessasi, älä väärinkäytä tätä. Liian monet henkilökohtaiset ​​kokemukset, hautaavat pointin, jonka yrität tehdä.

Älä pohdi kuitenkaan liikaa näitä. – lukijat eivät istu edessäsi, mikä tarkoittaa sitä, että et voi taata, että sinulla on heidän jakamaton huomionsa. He voivat (ja tulevat) pomppimaan artikkelista toiseen, jos menettävät kärsivällisyyden.

Ratkaisu: Vahvista toistuvasti väitteesi.

Vahvista väite artikkelin jokaisessa osassa, jotta kirjoituksesi eivät menetä yleisöäsi. Parhaat blogijulkaisut pohjautuvat kattavaan asiaan jota jaetaan pienissä osissa alusta loppuun vähitellen.


5. Aloita kapealla aiheella

Virhe: Aiheesi ovat liian leveät.

Kun ihmiset alkavat blogata, he yleensä haluavat kirjoittaa todella suurista aiheista, kuten:

”Kuinka tehdä sosiaalisen median markkinointi”

”Yrityksen parhaat käytännöt”

”Kuinka ansaita rahaa Internetissä”

Tämänkaltaiset aiheet ovat aivan liian laajoja. Koska näissä aiheissa on niin paljon yksityiskohtia ja vivahteita, on todella vaikeaa tehdä hyvää työtä niihin vastaamiseen. Lisäksi tarkemmat aiheet houkuttelevat yleensä pienempiä, kohdennetumpia yleisöjä, jotka ovat yleensä korkealaatuisempia ja todennäköisemmin muuntuvat liideiksi ja asiakkaiksi.

Joten, jotta saat mahdollisimman lyhyen ja pitkän aikavälin hyödyt bloggaamisesta, sinun on rajattava aiheitasi.

Ratkaisu: Aloita selkeällä, ytimekkäällä idealla.

Idea ei ole kuitenkaan lopullinen – se on vain konkreettinen kulma, jonka avulla voit pitää kirjoitustasi oikealla radalla. 


6. Käytä tiettyä tyyliä, luo raamit ja käytä otsikoita.

Virhe: Kirjoituksesi on ajatuksesi virtaa.

Joskus kun saa oikein hienon idean, josta olet innoissasi, on todella houkuttelevaa vain istua alas ja antaa tekstin vain tulla. 

Tietoisuuden virta-kirjoitustyyli ei oikeastaan ​​ole hyvä tyyli blogijulkaisuille. Useimmat ihmiset vain silmäilevät blogijulkaisusi, eivät välttämättä lue, joten se on järjesteltävä todella hyvin, jotta se tapahtuu.

Ratkaisu: Rakenna blogiisi malli, rajat ja osiot.

Ensimmäinen asia, jonka sinun pitäisi tehdä, on valita, minkä tyyppisen blogijulkaisun aiot kirjoittaa. Onko julkaisu kuin ohjekirja? Listapohjainen julkaisu? SlideShare-esitys?.

Voit kirjoittaa blogiviestien rajat luomalla ensin luettelon ideoista, jotka haluat lukijoidesi saavan julkaisustasi. Sitten hajottaa ideat suurempiin otsikoihin. Kun lisäät osion otsikon muutaman kappaleen välein, blogistasi tulee helpompaa ja miellyttävämpää lukea. (Ja plus, otsikkoteksti avainsanoilla on hyvä hakukoneoptimoinnille.) Kun lopulta kirjoitat, sinun tarvitsee vain täyttää nämä osiot.


7. Tue viittauksilla ja tutkimuksillasi julkaisuihin tekemiäsi väitteitä.

Virhe: Et käytä todistettavia tietoja.

Oletetaan, että kirjoitan blogitekstin, miksi yritysten pitäisi harkita Instagramin käyttöä markkinoinnissa. Kun esitän tämän väitteen, kumpi on vakuuttavampaa?

”Näyttää siltä, ​​että yhä useammat ihmiset käyttävät Instagramia nykyään.”

”Instagramin käyttäjäkunta kasvaa huomattavasti nopeammin kuin sosiaalisten verkostojen käyttö yleensä Yhdysvalloissa. Instagram kasvaa 15,1% tänä vuonna, kun koko sosiaalisen verkoston sektorin kasvu on vain 3,1%.”

Jälkimmäinen, tietysti. Argumentit ja väitteet ovat huomattavasti vakuuttavampia, kun ne perustuvat dataan ja tutkimukseen. Markkinoijana meidän ei tarvitse vain vakuuttaa ihmisiä olemaan puolellamme asiasta – meidän on vakuutettava heidät toimimaan. Tietopohjainen sisältö kiinnittää ihmisten huomion tavalla, jota joustavat väitteet eivät tee.

Ratkaisu: Käytä tutkittua tietoa argumenttien tukemiseen.

Jokaisessa hyvässä tarinassa tarjoat pääargumentin ja luot todisteet. Voit käyttää tietoja blogiviestissä esitelläksesi pääväitteesi ja osoittaaksesi, miksi se on merkityksellistä lukijoillesi, tai todistaaksesi siitä koko viestin rungossa.


8. Kun visioit muiden ideoista, mainitse ne.

Virhe: Sisältösi on plagiointia.

Plagiointi ei toimi milloinkaan ja ei myöskään yrityksesi blogissa.

Lisäksi, jos joudut varastamaan muiden ihmisten sisältöä, Google saattaa rangaista sivustosi – mikä voi olla iso isku yrityksesi blogin orgaaniselle kasvulle.

Ratkaisu: Anna krediittiä, sille kenelle se kuuluu


9. Editoi julkaisuasi 30 minuuttia.

Bloggausvirhe: Luulet olevasi valmis, kun kirjoittaminen on valmis.

Useimmat ihmiset tekevät sen virheen, etteivät muokkaa kirjoitustaan. Se kuulosti niin hyvältä heidän päässään kirjoitettaessa, että lukemisen on oltava hienoa … eikö niin?

Ei, se tarvitsee edelleen muokkaamista. Ja ehkä jopa paljon.

Ratkaisu: Et koskaan tule katumaan oikolukuihin käytettyä aikaa.

Kaikkien täytyy muokata kirjoitustaan ​​- jopa kokeneimmat kirjoittajat. Useimmiten ensimmäiset luonnoksemme eivät ole kovin hyviä. Joten käytä julkaisusi muotoiluun tarvittava aika.


10. Jossain vaiheessa, vain julkaise!

Bloggausvirhe: Yrität tehdä kaikista julkaisuista täydellisiä.

Blogisi ei koskaan tule olemaan täydellinen. Ei koskaan.

Aina on enemmän asioita, joita voit tehdä parantaaksesi julkaisujasi. Lisää kuvia. Parempi sanamuoto. 

Ratkaisu: Parempi julkaista ja päivittää kuin lykätä täydellisyyttä odottaen.

 

11. Bloggaa johdonmukaisesti julkaisukalenterin avulla.

Bloggausvirhe: Et kirjoita blogia johdonmukaisesti.

Tähän mennessä olet todennäköisesti kuullut, että mitä useammin kirjoitat blogia, sitä enemmän liikennettä saat verkkosivustollesi – ja enemmän tilaajia ja liidejä tuotat julkaisuistasi. Mutta tärkeämpää on, että bloggaat johdonmukaisesti. Jos julkaiset viisi viestiä viikossa ja sitten vain yhden tai kaksi seuraavien viikkojen aikana, on vaikeaa muodostaa yhtenäinen tapa. Ja epäjohdonmukaisuus voi todella hämmentää seuraajia.

Sen sijaan yritykset sitoutuvat julkaisemaan säännöllisesti laadukasta sisältöä blogeissaan, ja niillä on tapana saada suurin hyöty verkkosivustojen liikenteestä ja viittauksista – ja nämä tulokset maksavat ajan myötä itsensä takaisin.

Johdonmukaisuuden luomiseksi tarvitset konkreettisemman suunnitelman.

Ratkaisu: Aikatauluta ja julkaise blogijulkaisuja johdonmukaisesti.

Hyödynnä sitä päästäksesi tapaan suunnitella blogiisi liittyviä aiheita etukäteen, julkaista johdonmukaisesti ja jopa ajastaa julkaisusi etukäteen, jos huomaat, että sinulla on ollut erityisen tuottava viikko.

12. Keskity orgaanisen liikenteen pitkäaikaisiin etuihin.

Bloggausvirhe: Keskityt analytiikassasi seuraamaan välitöntä liikennettä.

Sekä aloittelijat että edistyneet bloggaajat ovat syyllistyvät tähän blogivirheeseen. Jos tarkastelet vain välitöntä liikennettä (sähköposti tilaajien liikennettä, RSS-syötteitä ja jakoja), blogin kestävän arvon todistaminen on vaikeaa. 

Kun markkinoijat, jotka ovat vasta aloittamassa yritysblogien perustamisen, näkevät, että heidän blogiviestinsä eivät tuota uutta liikennettä muutaman päivän kuluttua, monet heistä turhautuvat. He ajattelevat, että heidän bloginsa epäonnistuu, ja lopulta he luopuvat siitä ennenaikaisesti.

Ratkaisu: Sen sijaan, että keskittyisit lyhytaikaisen liikenteen äkilliseen vähentymiseen, keskity sen sijaan orgaanisen liikenteen kumulatiivisiin mahdollisuuksiin. Sinun on vain annettava sille hetki aikaa.

Auttaaksesi ohjaamaan tätä pitkäaikaista liikennettä, varmista, että kirjoitat blogitekstejä, joilla on pysyvämpi merkitys. Näitä viestejä kutsutaan ”ikivihreiksi” blogiviestiksi: Ne ovat merkityksellisiä vuosi toisensa jälkeen, ja ne tarvitsevat ylläpitoa vähän tai ei ollenkaan ja ovat arvokkaita.

Ajan myötä, kun kirjoitat enemmän ikivihreää sisältöä nämä julkaisut ovat lopulta vastuussa suuresta osasta blogiliikennettä.

 

13. Lisää ”Call to action” blogiisi ja perusta sähköpostilista

Bloggausvirhe: et kasvata seuraajien määrää

Kun aloitat bloggaamisen, on helppo unohtaa, että bloggaaminen ei ole vain uusien kävijöiden saamista blogiisi. Yksi bloggaamisen suurimmista eduista on, että se auttaa sinua kasvattamaan jatkuvasti sähköpostilistaa ja joille voit jakaa uutta sisältöäsi. Joka kerta, kun julkaiset uuden blogin, tilaajat antavat sinulle liikenteen ensimmäisen sysäyksen – mikä puolestaan ​​johtaa näiden viestien pitkäaikaiseen menestykseen. Avain merkittävien liiketulosten (liikenne, liidit ja lopulta asiakkaat) saamiseen alkaa kaikki lisääntyvistä tilaajista.

Ratkaisu: Lisää call to action eli toimintakehoite- ja sähköpostiuutiskirje

Brändikauppa

media-assari_allekirjoitus