Markkinointi -12 salaisuutta ihmisten-aivoista, joita voit hyödyntää markkinoinnissa mediaassari

Markkinointi – 12 salaisuutta ihmisten aivoista, joita voit hyödyntää markkinoinnissa

Meillä kaikilla on primitiiviset aivot. Sitä kutsutaan nimellä amygdala ja se kontrolloi meidän reaktioita ja tunteita – ja se toimii paljon nopeammin kuin meidän tietoinen mieli.

  • Reagoimme 3 sekunnin sisällä.
  • Emotionaalinen prosessimme liikkuu 5 kertaa nopeammin kuin tietoinen mieli.
  • Tunteet tekevät pysyvämmän jäljen mieleemme kuin rationaalinen ajattelu

Tavoittele siis tunnereaktiota

Sinun otsikkosi ja tekstisi tulee toimia yhteen ihmisten kanssa, jotka avaavat markkinointiviestisi. Käytä näitä tiloja saadaksesi viestisi välittämään tunnetiloja. Käytä sanoja, jotka luovat innostusta, kiirettä tai jopa matala-alaista ahdistusta.

Aivomme rakastavat kuvia

Primitiiviset aivomme erityisesti kiinnittävät huomiota ruokaa, seksiin ja vaaraan. Mutta näitä tuskin kannattaa käyttää liikaa viesteissäsi – vaikka enemmän klikkauksia saisikin seksikäs vuorikiipeilevä pitsa 😉

  • Aivomme käsittelee kuvia 60,000 kertaa nopeammin kuin tekstiä
  • 90% kaikesta tiedon määrästä mitä aivomme käsittelee, on visuaalista
  • Me ymmärrämme ja muistamme kuvia ja tekstejä paremmin kuin pelkkää tekstiä

Suunnittele markkinointiviestisi aivojen skannaamista varten

Me emme lue enää inbox viestejämme. Joten kuvittele markkinointiviestisi ilman tekstiä – jos pystyt luomaan tarinan tai tunnetilan kuvalla niin aletaan olla oikeilla jäljillä.

Etenkin kuvat kasvoista

Suosi luonnollisen näköisiä ihmisiä, jotka rakentavat heti luottamusta ja luovat mielikuvaa. Me pystymme tuohon ihan vain lukemalla kasvojen ilmeitä.

  • Ihmiset ovat syntymästä asti kaapeloitu tunnistamaan kasvoja
  • Se osa aivoistamme, joka käsittelee kuvia on aivan vieressä sitä osaa, jossa käsittelemme tunteitamme
  • Kaikki kuvat ihmisten kasvoista saavat huomiomme, mutta vauvat vaikuttavat heti tunteisiin

Tee se helpoksi kokea

Harkitse käyttäväsi sellaista kuvaa, joka houkuttelee toimimaan. Lähikuvat toimivat parhaiten ja tutkimukset osoittavat sen, että katsomme siihen suuntaan mihin kuvan henkilökin katsoo, joten jospa katsoisi osta nappia 😉 Olemme sen verran ennalta arvattavia.

Miksi väreillä on merkitystä

On olemassa enemmän värejä kuin mikä näyttäisi enää hyvältä. Eri värit lähettävät meille eri signaaleja aivoihin.

  • 60-90% tunteistamme perustuu yksistään väriin
  • keltainen aktivoi levottomuutta aivojemme keskellä
  • sininen luo luottamusta

Mutta tässä pätee se, että tätä tulee testata

Jokainen yleisö on erilainen, joten on tärkeää testata miten värit toimivat ja mitä reaktiota aiheuttavat. Väritutkimukset vain auttavat valitsemaan värejä joita voit lähteä käyttämään sinun lukijoillesi. Mistä sitä tietää, jos jokin väri on avain konversioon.

 

Katso myös artikkelini – Kuinka tehdä helposti videoita someen

media-assari_allekirjoitus

Liity Rakenna Oma Brändisi Facebook-ryhmääni ?https://www.facebook.com/groups/rakennaomabrandisi/